DRIVR

Vraag: Wie identificeert dit Ferrari-prototype ?

Eén etmaal na de verschijning van dit bericht is de verwarring nog altijd compleet. De voor begin 2011 geplande 599 Spider? Een opvolger voor de 612 Scaglietti? Of gewoon een vaak gezien prototype dat telkens weer van nieuwe technologieën voorzien wordt? Wie zal het zeggen… Feit is dat Ferrari ettelijke nieuwe modellen in het verschiet heeft, en dat dit er weldegelijk een (deel) van is. Zodra de poorten in Maranello meer lossen, zwieren we het stante pede in de commentaarbox!

Nieuwe 612? 599 Coupé-Cabrio? 458 Spider? 458 Scuderia? Of gefluisterde Testarossa?

You name it!

Share Button

10 Responses

  1. STxN says:

    zo’n 2 jaar geleden circuleerde iets wat hier op lijkt http://www.caradvice.com.au/11586/new-ferrari-dino-spy-photos/

  2. Joep says:

    Lange neus, dus motor ligt voorin. En het klinkt tussen al het geruis en gekraak door als een V12. Dus ik gok de 599 Pininfarina (zo ging de cabrio toch heten?). Eerste gedachte was 612-opvolger, maar die komt later dan de 599 denk ik. Bovendien lijkt het zijaanzicht (op 4 sec.) sprekend op de 599.

  3. Ken Divjak says:

    @STxN:

    Van die Dino is al een tijdje geen sprake meer.
    ‘t Zou dus sterk zijn als die na twee jaar weer opdook!

    @Joep:

    De 599 Spider circuleerde lang als vermomde California.
    Zou dit dan de definitieve vorm in een zwaar beplakt kleedje zijn?

    Zou best kunnen, want de presentatie staat gepland voor het Concours d’Elegance van Pebble Beach in augustus.

    Echte waaghalzen tippen blijkbaar op de F600 Testatrossa die de 599 volgend jaar aflost.

    Iemand meer info over die laatste of de huidige stand van de Dino?

  4. Pieter Fret says:

    Dat silhouet lijkt inderdaad zeer sterk op de 599, dus een Spider-variant daarvan zou best wel eens kunnen.

    @ STxN: Die ‘Dino’-testwagen lijkt me eerder een California-prototype geweest te zijn. Al wist de pers dat op dat moment natuurlijk nog niet.

    Volgens mij was die Dino-comeback dan ook vooral een verzinsel dat een eigen leven is gaan leiden. Al zou er, met de nu nòg duurdere “instapper” – de 458 – wel plaats voor zijn in het gamma.

  5. Ken Divjak says:

    Net kort met Ferrari-kenner Jeroen Booij gemailed, en het enige wat die kan bevestigen is dat het waarschijnlijk niet om een Portfolio (of privaat gecommissioneerde) Ferrari gaat. “Maar het ziet eruit als een opzettelijk vervormde mule; zou wat dat betreft toch wel een Dino proto kunnen zijn.”

    Verder wijst er toch veel naar de 612-opvolger die begin volgend jaar klaar moet zijn:

    So the 612 Scaglietti replacement, codenamed F151 and due in the first half of 2011, will be a slightly more practical and cheaper car than the current 612 (pictured at top). We’re talking only slightly cheaper, though — it’ll remain about the price of a current 599GTB, with aluminum body and engine in front, but with more interior and luggage space. It’s definitely not a four-door; Ferrari CEO Amadeo Felisa has explicitly ruled that out. [MotorTrend]

    Alleen die more interior and luggage space zie ik niet meteen op de beelden…

  6. Michiel says:

    Deze ziet er exact hetzelfde uit als de testauto’s van de California. Mogelijk dient deze als mule voor het testen van nieuwe technieken.

  7. saab 9000 turbo says:

    ziet er traag uit op filmpje, 1.600 cc 12 cilinder 🙂

  8. Ken Divjak says:

    Dank voor het onderbouwde giswerk, Heren!

    Toch straf dat Ferrari alles tot de laatste minuut geheim weet te houden terwijl de Duitse catalogus tot 2015 nu al gemeengoed is…

    • Casper says:

      Het feit dat alles van de Duitse catalogus al bekend is heeft alles te maken met de marketingmachines die daar op volle toeren draaien. De tijd van echte lekken ligt ver achter ons, alles wat we van ze zien moet door ons gezien worden. Dat wordt absoluut gereguleerd.

      Zwaar gecamoufleerde prototypes op de openbare weg terwijl iedereen tegenwoordig een camera in zijn mobieltje heeft: het is te makkelijk. Als men echt anoniem wil testen doet men dat wel op afgelegen plekken of van de buitenwereld afgeschermde testcircuits.

  9. Jeroen Booij says:

    Hoho Ken, ik ben geenszins een Ferrari-kenner.
    Obscuur en in schuren gebouwd spul – daarvan weet ik inmiddels wel wat, maar om tot Ferrari-kenner te worden bestempeld; daarvoor moet je volgens Ferrari-kenners in ieder geval een zware fetish voor chassisnummers hebben.
    En als er nou iets is dat mij niet interesseert…

Leave a Reply