DRIVR

Advertorial: iPhone App – Mobile Service Auto

OPGELET: Aan deze gastbijdrage hangt een disclaimer vast!

AXA België innoveert en lanceert vandaag, voor het eerst in België, een gratis applicatie waarmee bestuurders via een iPhone een vooraangifte kunnen doen bij hun makelaar van een schadegeval aan hun auto of motor. De bestuurder kan zonder bijkomende stress op zijn iPhone eenvoudige en duidelijke instructies volgen die hem in staat stellen een vooraangifte van het ongeval op te stellen en deze onmiddellijk naar zijn verzekeringsmakelaar te sturen.

axaiphoneapp5

De eerste minuten na een ongeval met de auto of motor zijn altijd stresserend. Toch mag men net dan niet toegeven aan paniek. Die minuten zijn namelijk bijzonder belangrijk om het ongevalformulier in te vullen en het schadegeval aan te geven. Op die cruciale ogenblikken wil AXA zo dicht mogelijk bij de bestuurder en zijn makelaar staan door hem adequate hulp te bieden.

Ogenblikkelijke vooraangifte van het schadegeval

axaiphoneapp2Het applicatiemenu AXA “mobile service auto” omvat meerdere rubrieken die de gebruiker efficiënt door de verschillende stappen van de aangifte gidsen. De persoonlijke gegevens, die van zijn makelaar en de informatie over het voertuig moeten op voorhand ingevoerd worden. Zo heeft men die altijd bij de hand en vermijdt men al enige stresstoestand. In geval van een schadegeval kan de gebruiker indien nodig eerst bellen naar de medische hulpdiensten, de politie, de bijstandsdiensten of eventueel zijn makelaar. De tweede fase bestaat erin de plaats van het ongeval en de schade aan het voertuig te fotograferen. Ten slotte doet de gebruiker een vooraangifte van het schadegeval door de foto’s van het voertuig en een foto van het ingevulde schadeformulier naar zijn makelaar te sturen, met de gegevens van eventuele getuigen. De makelaar ontvangt dus onmiddellijk, 7 dagen per week en 24 uur per dag, alle informatie die hij nodig heeft om de aangifte zo snel mogelijk te verwerken. De klant hoeft hem daarna nog alleen de papieren versie van het schadeformulier te bezorgen om zijn aangifte te vervolledigen.

Andere diensten verbonden met de toepassing

AXA “ mobile service auto” biedt nog andere innovaties. Via Google Maps kan de toepassing de dichtstbijzijnde partnerfirma opsporen die gespecialiseerd is in glasbreuk en de weg erheen uitstippelen. De toepassing bevat een rubriek “Advies” die alle nuttige informatie groepeert over een schadegeval aan de auto: ongeval, diefstal, glasbreuk, bijstand aan personen, immobilisatie van het voertuig, enz. Zo heeft men altijd de juiste informatie bij de hand op een compacte en gebruiksvriendelijke manier.

axaiphoneapp3axaiphoneapp4

Hoe werkt het?

  • Geef uw gegevens op voorhand in zodat u ze altijd binnen handbereik hebt: uw persoonlijke gegevens, de gegevens van uw verzekeringsmakelaar en die van uw voertuig
  • Neem een foto van de plaats van het ongeval, de schade aan uw voertuig en het ingevulde aanrijdingsformulier
  • Verzamel de gegevens van eventuele getuigen
  • Doe een vooraangifte van een ongeval, diefstal of glasbreuk bij uw verzekeringsmakelaar
  • Krijg snel toegang tot nuttige telefoonnummers: spoeddiensten, politie, uw makelaar, bijstand,…
  • Krijg antwoord op veelgestelde vragen dankzij het tabblad ‘advies’
  • Vind de dichtstbijzijnde gespecialiseerde partner ‘glasbreuk’.

Eenvoudig en praktisch! Uw makelaar is meteen op de hoogte. U hoeft vervolgens alleen nog het papieren aanrijdingsformulier op te sturen naar uw makelaar.

[Meer info? Bekijk de demo op AXA.be of contacteer uw verzekeringsmakelaar]

Download gratis ‘mobile service auto’ van AXA via de App Store.

Share Button

Comments are closed.