DRIVR

LeesTip: Ferrari reageert op Kritiek van Chris Harris

In gesprek met de man achter de Alfa Romeo 8C (die ondertussen de post van Brand Manager bij Alfa Romeo Belgio betrokken heeft), viel op dat die helemaal niet op de hoogte was van het PR-schandaal bij Ferrari. Een week of vijf geleden dropte ‘Onze Verschrikkelijke Sneeuwman’ namelijk een bom op Jalopnik door te stellen dat Ferrari perswagens zo gemanipuleerd zijn dat een eerlijke test niet meer mogelijk is. En daar heeft Maranello nu bij monde van Andrew ‘The Telegraph’ English op gereageerd.

ferraripresssetting

In een notendop nogmaals de kritiek van Chris Harris:

Like anyone with half a brain, I’ve been willing to cut Ferrari some slack because it is, well, Ferrari –- the most famous fast car brand of all and the maker of cars that everyone wants to know about. Bang out a video of yourself drifting a new Jag XKR on YouTube and 17 people watch it; do the same in a 430 Scuderia and the audience is 500,000 strong. As a journalist, those numbers make you willing to accommodate truck-loads of bullshit, but I’ve had enough now. I couldn’t care if I never drive a new Ferrari again, if it means I never have to deal with the insane communication machine and continue lying about the lengths to which Ferrari will bend any rule to get what it wants. Which is just as well, because I don’t think I’m going to be invited back to Maranello any time soon. Shame, the food’s bloody marvelous.

En dan het voorspelbare antwoord van Ferrari via Andrew English:

Stefano Lai, Ferrari’s communications director, denies Harris’s charges, but admits that for the Ferraristi, those fabled, obsessive fans of the Italian marque, every second counts. “For most [other] Ferrari owners,” he says, “these things are not important. I think that Chris has done more harm to himself than Ferrari.”

Of die laatste zin klopt, laten we even in het midden. Wel zeker is dat Harris de discussie omtrent de preparatie van perswagens weer helemaal heeft opengetrokken (zoals het stuk van English met tal van voorbeelden illustreert). Want hoever mag een constructeur gaan om een representatief model aan te bieden? De gradaties variëren van wekelijkse onderhoudsbeurten (om alles tip-top te houden) over strenge selectieprocedures (waarbij een expert het beste exemplaar van de lijn kiest) tot mechanische wijzigingen (zoals performantere banden) en wie weet wat nog allemaal. Al is dat niets vergeleken met wat Harris en English beschrijven…

[Copyright Quotes: Chris Harris for Jalopnik & Andrew English for The Telegraph]

Share Button

One Response

  1. AnthonyG says:

    Zou nog een mooi artikel op hln.be zijn;

    “Man probeert Journalist bij te houden in Eigen Ferrari”

Leave a Reply