DRIVR

Gespot: Citroën DS4 Racing in het Wild

Citroën heeft lak aan camouflagetechnieken. Getuige daarvan deze DS4R die (net als de nog te lanceren DS5) helemaal naakt rondbolt in Frankrijk om bij elke stop voor schietgrage lenzen te poseren. En daarbij wordt meteen duidelijk dat de Racing-versie van nummer 4 uit een heel ander vaatje tapt dan de DS3R met zijn oranje lak, puberale stickers en regardez-moi attitude…

citroends4racing1

Niets van dat op de – en hier wordt het marketingtechnisch een beetje tricky – ‘sportversie van de luxueuze afgeleide van de Citroën C4‘. Die houdt het op het eerste zicht bij wat nieuwe velgen, roodgelakte remklauwen en een subtiele diffusor achteraan, maar kijk verder en je ontdekt dat de carrosserie beduidend dichter op de 19-duimers ligt terwijl achteraan twee afzonderlijke uitlaten prijken. Carbon inleg en een stel kuipstoelen vervolledigen de stilistische metamorfose binnenin.

citroends4racing2

Echt interessant wordt het onder de motorkap waar de samenwerking tussen Citroën en BMW in de N20 viercilinder turbo culmineert. Da’s de dubbel geblazen tweeliter die zijn opwachting binnenkort in de BMW X1, Z4 en 5-Reeks maakt als 28i-variant. En als je weet dat die in de zwaardere 528i goed is voor 0-100  in 6,2s en begrensde 250km/u voluit, dan kan de DS4R wel eens interessant worden met 245pk en 350Nm bij 1.250t/m. Op de voorwielen nota bene. Eind 2012 in de showrooms voor pakweg 35.000€.

[Foto’s: AutoPlus.fr Magazine]

Share Button

5 Responses

  1. Key says:

    Esthetisch gezien vind hem een kruising tussen een Astra (de algemene lijn) en een vleugje A3 in achteraanzicht. Slimme zet als je het mij vraagt.
    De snuit vind ik dan weer ietsje te lomp.

  2. Tanguy says:

    Op de tweede foto dacht ik zowaar wat Sciroccostijl te herkennen… Mooie wagen zo op het eerste zicht, heb wel bedenkingen bij de “zware” neus en de koplampen die precies tot in de helft van de motorkap doorlopen

  3. Abdel says:

    Wauw! 1250Nm koppel!
    Die ziet er wel stoer uit.

  4. Ken Divjak says:

    Morgen 24/02 gaat het doek ervan, maar blijkbaar niet met een 2.0T onder de kap.

    De laatste roddels focussen zich op de bekende 1.6T met zowaar 256 paarden…!

Leave a Reply