DRIVR

Docu: History of Motor Racing (4) – The Titans II

In de late jaren dertig domineerden de Silberpfeile, de naaktmetalen bolides van Mercedes en Auto-Union, het GP-racen. Volgens de overlevering ontstond die traditie uit een poging om enkele honderden grammen te besparen – Deutsche grundlichkeit ten top. In 1937 zette de 750 kg lichte Mercedes W125 646 pk op de weg – een record dat tot het turbotijdperk van de jaren tachtig zou standhouden. Een zekere Oostenrijker met een klein snorretje zag het graag gebeuren…

Deel 1Deel 2Deel 3 – Volgende week deel 5!

Share Button

One Response

  1. Mee says:

    Spijtig dat Caracciola en Nuvolari nooit F1 hebben gereden, de ene een onverslaanbare Regenmeister, de andere briljant in alle omstandigheden. Stukje indrukwekkende tekst dat ik ooit heb gelezen:

    “It is said of Tazio Nuvolari, one of the greatest racing drivers ever, that he knew at all times while driving the weight on each of the four tyres to within a few pounds. He could think, while driving, how the loads would change if he lifted off the throttle or turned the wheel a little more, for example. His knowledge of the physics of racing enabled him to make tiny, accurate adjustments to suit every circumstance, and perhaps to make these adjustments better than his competitors. Of course, he had a very fast brain and phenomenal reflexes, too.”

Leave a Reply