DRIVR

Hot or Not ? Savage Rivale Roadyacht GTS (+ Trailer)

Maak kennis met de Savage Rivale. Klinkt zuiders, niet? Nochtans zo Hollands als wat, jonguh! De legende wil dat founding son Emile Pop medio jaren negentig in een mediterraan land rondreed op een slingerende bergweg. Zonnig, ramen naar beneden, muziek op. Tot die muziek overstemd werd door het geluid van een Porsche. Die haalde in, blikken werden gewisseld en Emile zag het licht: op een dag zou hij hetzelfde doen, maar dan in een auto die hij zelf gebouwd had…

savagerivale1

Die auto is nu klaar voor productie, en is op zijn zachtst gezegd bijzonder. Volledige naam: Savage Rivale Roadyacht GTS. Special features: vierdeurs cabriolet met glazen dak dat in zo’n twintig seconden opent, schuin openende suicide doors, champagnehouder tussen de achterzetels, afwerking in teak en – in ontwikkeling – een horloge in plaats van een sleutel om de auto te openen. Voorin: 6,2-liter V8 op Corvette-basis met 670 pk, een koppel van 730 Nm en een semi-automaat met zes verzetten. Prestaties: 0 tot 100 in 3,4 seconden en een top van 330 kilometer per uur.

savagerivale5savagerivale3

savagerivale2savagerivale4

Emile Pop en zijn vennoot Justin de Boer – respectievelijk 30 en 27 – mikken naar eigen zeggen op klanten die op zoek zijn naar een vijfde of zesde wagen. Martijn Feron, ceo van Savage Rivale en zelf amper 27, vindt merken als Ferrari en Lamborghini minder exclusief dan vroeger en ziet daar een gat in de markt voor het merk. Recht voor de raap, die Nederlanders. Maar met een basisprijs van vlot over de 400.000 euro moet je al van goeden huize zijn om een Roadyacht GTS te kunnen betalen. Bovendien is snel zijn de boodschap, want de Nederlanders willen er maar een twintigtal bouwen – alleen op bestelling. Drie zijn er intussen al besteld, en de productie is nog niet eens officieel begonnen. Watertanden kan alvast met deze geestige trailer die Savage Rivale afgelopen week op ons losliet:

Savage Rivale 2012 PROMO from Savage Rivale on Vimeo.

[Foto’s: Christian Kalse & Constructeur]

Share Button

6 Responses

  1. lexus is 300 says:

    zit victor muller er voor iets tussen 🙂

  2. Ken Divjak says:

    Muller was in zijn Spyker-periode niet vies van een ornamentje,
    maar een relikwiekast voor een fles champiter tussen de achterstoelen!?

  3. Niels says:

    Niets is zo onmogelijk moeilijk als, zeker in deze economisch moeilijke tijd, een merk op zetten. Een high-end sport auto is eigenlijk de enige manier om dat te doen die een beetje feasible is. Dus wat dat betreft; petje af! Bovendien zijn de proportie’s best uniek en is de wijze waarop de deuren openen een interessante vinding.

    Wat betreft interieur en exterieur design; er zijn nogal wat stappen te nemen voordat deze creatie op OEM niveau zit. Maar dit is een goede eerste zet – die ze hopelijk een vollere portemonnee op zal leveren – waarna ze vervolgens een nieuw model kunnen ontwerpen dat design-wise (veel) beter uitontwikkeld is. Design is tegenwoordig – in iedere auto klasse – een number one priority, vanzelfsprekend ook voor dit type auto. Als ze dat op niveau krijgen zal dat waarschijnlijk een nog grotere kopersgroep genereren.

    De heren kunnen me altijd mailen… 🙂

  4. Milly says:

    Ze hebben hun originele design en het ‘Roadyacht’ concept ondertussen heel erg afgezwakt. Ik heb er een tijd geleden een artikel over gelezen in Top Gear magazine (kan ook Car of Evo geweest zijn) en toen hebben ze het eerste rijklare roadyacht prototype getest.
    Die had nog veel meer weg van een echte zeilboot door vb achter de zetels een soort ‘dek’ te maken met scheepsplanken. Je had daar wel nog meer dan nu de indruk dat hij met Bison montagekit aan elkaar geplakt was.

  5. Wim Bervoets says:

    Fifth Gear was niet bepaald overtuigd van de track-versie van de Roadyacht:

Leave a Reply