DRIVR

Clarkson Club: Jeremy start Sociaal (Auto)Netwerk ?

Wij kunnen het eigenlijk maar moeilijk geloven. Dat een man die bekend staat voor zijn eclectische smaak met een sociaal netwerk voor autoliefhebbers op de proppen zou komen. Dat gezegd is Jeremy Clarkson natuurlijk een haai; met een geschat inkomen van zo’n vier miljoen euro per jaar wordt een mens al eens inhalig, en dan is een autofacebook op het netwerkplatform Ning natuurlijk een kleine moeite om wat zakgeld bij te verdienen. Of denkt iemand anders er net zo over?

Bij gebrek aan harde bewijzen, de feiten: Clarkson Club staat sinds een paar dagen online, telt (nog maar) 990 leden en heeft een gebruiker die zich voor Jeremy uitgeeft.  De styling is eveneens krullenbol, terwijl ‘s mans laatste columns (On the 911 & Broken Britain) als blogposts op Clarkson Club overgenomen zijn. En daarmee is zowat alles gezegd, want zowel de Terms of Service alsook de Notification Guidelines zwijgen in alle talen over Bedder 6 – het bedrijf waaronder Clarkson zijn niet-BBC activiteiten groepeert. Kortom: dit lijkt ons een goedkope hoax. En we zijn wat benieuwd hoe de Top Gear-presentator daarop gaat reageren…

Share Button

Leave a Reply