DRIVR

VRAAG: Nomineer het coolste Go-Faster Onderdeel !

Bij de voorbeschouwing van onze Docu op Zondag (die we deze week op donderdag uitzenden wegens Hemelvaart) viel mij een heerlijk detail op: de eenzijdige luchthapper van de M3 CSL die de carbon airbox voedt. En toen dacht ik – dat moet toch wel één van de lekkerste Go-Faster onderdelen aller tijden zijn. Tot ik mijn mooie hoofd erover begon te breken, en tot de constatatie kwam dat er eigenlijk een hele rist street cred-stimulerende addenda bestaan – zowel functionele als esthetische, vroeger evenals nu.

En dat opent natuurlijk de deur voor de vraag van vandaag:
Wat is volgens jou het coolste Go-Faster onderdeel ooit?
Liefst met een linkje naar een foto ter visualisatie!

Share Button

20 Responses

  1. 1-11 says:

    In de juiste omstandigheden moet dit zowat het nec-plus-ultra in Go-Faster bits zijn:

    😉

  2. Ken Divjak says:

    Goed punt 😉

    Maar ik dacht eerder aan iets in de trant van de spiegelschrift-bestickering op de 2002…

    …om meteen ook een niet-functioneel voorbeeld te geven.

    • 1-11 says:

      Classic !

      In dezelfde lijn, iets recenter maar misschien net een beetje over-the-top om nog cool te kunnnen zijn:

      … meteen ook mijn zomerproject 🙂

      En als het OEM moet zijn:

    • Swies says:

      en het ontbreken van een zijspiegel … al valt de coolness ervan weg eenmaal je weet dat de Nano deze heeft om kosten te bespare :-p

  3. Duckie 'RS says:

    De Gurney-flap staat er al, dan ga ik voor de NACA-duct:

  4. Niels says:

    Dit exemplaar “ticks the boxes”:

    -verbrede wielkasten
    -goed gevuld met grote en bredere velgen
    -grotere voorbumper met dito luchtlinlaat
    -spoilers all around
    -rally lampen op de neus
    -last but not least de Martini bestickering

    • Ken Divjak says:

      All the boxes?

      En wat dan met het heerlijkste aller Integrale-onderdelen,
      namelijk de carbon luchtschuppen op de voorwielen?

      Heeft iemand daar trouwens meer details over? Officiële naam? Producent?
      Of een diagram zoals dat van de BMW E34 M5-velgen hieronder?

  5. Niels VDW says:

    De springschans op de motorkap van de MiTo GTA concept!

    (wat is daar eigenlijk mee gebeurd?)

  6. heidekonijn says:

    Lightweight body parts fascineren me al vanaf het begin. Van een onzichtbare carbon bumper of deur tot de aluminium-body-full-carbon-interior Hyena Zagato.

    Natte droom is en blijft een straatversie van wat een Zweud heeft uitgevreten.

  7. AnthonyG says:

    Die extra “vleugeltjes” langs op de neus in combinatie met de spoilerlip op een GT3-RS 4.0

  8. Wankelaar says:

    De hoodscoop voor de top-mounted intercooler van de 2e generatie RX-7 Turbo.


    (ik begrijp nog niet helemaal hoe dat werkt op een iPad)

  9. Pieter Ameye says:

    Go Faster Stripes uiteraard:

  10. BertR. says:

    Mijn nominatie gaat uit naar de plexiglas achterruiten van de Mégane RS.R.

  11. Stijn says:

    Kan alleen de originele ducktail zijn:

    Volgens Paul Frère verhoogde het niet enkel de downforce, ook zelfs de topsnelheid (!) maar bovenal zorgde het ervoor dat de achterlichten langer proper bleven 🙂

  12. Ken Divjak says:

    Ik dacht nog aan…

    Zij-uitlaten:

    Rolbeugels:

    Vleugeldeuren:

    Afdekking voor het bijrijderszitje:

    Maar ik zit dan vanmorgen ook met de SLR Stirling Moss in mijn hoofd 🙂

     

Leave a Reply