DRIVR

Gallery: 20 Foute Covers uit de Archieven van CAR

We hadden de knapste kunnen nemen, of de meest controversiële. De gewaagdste zelfs, aangezien er vroeger al eens een langgebeende deerne op een motorkap mocht liggen met het onderschrift ‘What else was there to look at?’. Maar terwijl we deze reeks aan het compileren waren, viel ons vooral op hoe geregeld CAR het bij het verkeerde eind had als het op voorspellingen aankwam. Daarom netjes op een rij: de twintig foutste covers uit de laatste vijftig jaar.

TIP: Klik op de eerste en bekijk ze allemaal GROOT!

[Copyright Covers: CAR Magazine – Bekijk ze allemaal HIER]

Share Button

14 Responses

  1. Stijn says:

    Ze zaten niet altijd (helemaal) fout. Die voorlaatste cover, met de Porsche 4-deurs is daar een voorbeeld van. Deze 989 werd pas net voor serieproductie geannuleerd. Dit daar de markt voor een luxueuze en dure vierdeurs uiteindelijk toch te klein werd bevonden in de economisch magere begin jaren ’90. Zoveel mogelijk uit dit project werd gerecupereerd, zo kreeg de 993 de ‘Weissach-achteras’ om de achterkant van de 911 eindelijk in te tomen. Qua styling sloot de latere 996 erg dicht bij de 989 aan…

    http://img317.imageshack.us/img317/1779/porsche9899je.jpg
    http://www.looksfeelsworks.com/wp-content/uploads/2012/07/989.jpg

  2. Niels VDW says:

    14: Midas Gold Convertible?

  3. Ken Divjak says:

    Reken maar!

    The Gold Convertible was originally launched in 1989 to such acclaim that CAR magazine gave it pride of place on its front cover. Based on the unique Midas all-GRP monocoque and using the mechanical components from an Austin or MG Metro, the Gold still sets the standard for a practical small sports car that can be used everyday.

    Van http://www.midascars.co.uk/page3.html

    Maar een classic is het precies niet geworden 😉

    Sterk, Niels!

  4. heidekonijn says:

    3. Ford AC Ghia (zie plaque)
    4. Pontiac Fiero
    6. Dome Zero

  5. heidekonijn says:

    11. Ford Probe III
    13. Wat mij betreft de TVR 🙂

  6. Ken Divjak says:

    Merci voor de sterke toelichting, H.

    Van die Dome Zero had ik – hand op mijn hart – nog nooit gehoord.

    Van de TVR Griffith daarentegen…

    Pas jaren later heb ik mij gerealiseerd dat die voor een van mijn eerste aha-erlebnissen heeft gezorgd, toen ik pakweg 13 was en er eentje alles zag geven – vlak voor mijn neus. Meteen in de kwartetkaarten gedoken, maar dat geluid heb ik nooit meer teruggevonden. What a noise.

    Dus ja: daarvoor zou ik ook over een 993 twijfelen!

    • Stijn says:

      “Dus ja: daarvoor zou ik ook over een 993 twijfelen!”
      *kuch* 🙂

    • heidekonijn says:

      😉

      • Stijn says:

        Noise not music? 🙂

        • heidekonijn says:

          Music zou ik het niet durven noemen. Waar een Alfa V6 me op een musicale reis neemt, klinkt een TVR als een orkaan boven een uitkomende vulkaan die wordt gebombardeerd.

          Maar van beide wordt ik sexueel opgewonden, tot enkele dagen na de feiten 🙂

  7. Wankelaar says:

    Die Dome Zero is een Dome P2, een productierijpe Zero. Helaas is het nooit zover gekomen door allerlei bureaucratisch geleuter, anders hadden de gevestigde Italiaanse sportwagenfabrikanten er een gedurfde concurrent bij gehad.
    Tien jaar later hebben ze het nog een geprobeerd in samenwerking met Jiotto, de Caspita. Met een terug-getunede V12 van Minardi (een F1 blokje inderdaad).
    Ditmaal wederom bureaucratisch geleuter in de vorm van een recessie zorgde ervoor dat ook deze auto niet op de markt gekomen is.

  8. Milly says:

    Toen ik in Gran Turismo 5 plots een Dome Zero cadeau kreeg als prijs wist ik er ook van.

Leave a Reply