DRIVR

VRAAG: Wat verwacht jij van DRIVR in 2013 ?

Deze tweet gezien? Wij waren er eerlijk gezegd zelf wat door verrast. In de positieve zin natuurlijk, want DRIVR reviewde nooit meer auto’s in één jaar tijd – laat staan dat er ooit zoveel ShootOuts waren. De vraag is alleen: is dat ook de richting die jullie voor ons in gedachten hebben? Of moeten er in 2013 andere afritten genomen worden? Tijd voor onze jaarlijkse lezersenquête onder het aloude motto ‘vinger aan de pols’!

Zoals het vandaag staat, publiceert DRIVR gemiddeld anderhalf bericht per dag naast twee features per week. Qua invalshoek blijven we de mainstream automedia mijden, terwijl onze hoofdartikels vaak rijtesten zijn. ‘Snelle’ content landt op Facebook (al fan trouwens?), toogpraat en updates op Twitter (volger?). Of beter gezegd: TwitterS aangezien elke redacteur eindelijk een account op de microblogdienst heeft.

Niets staat evenwel gegrift in steen, wat ons zoals elk jaar benieuwd maakt naar jullie voorstellen. Al kunnen we er niet altijd aan tegemoetkomen; eigen video is zo’n heikel punt dat maar niet van de grond wil komen, vooral door het vele extra werk dat daarbij komt kijken. Daarom zijn alle pro-deosollicitaties nog altijd welkom (zeker voor dat vakgebied), terwijl ook de gastbijdrages blijven openstaan voor invulling. Anderzijds hebben we natuurlijk wél de eerste Vlaamse iPhone-octaanapp in de markt gezet…

KORTOM: Wat verwachten jullie van DRIVR.be in 2013?!

 

Share Button

30 Responses

  1. bert says:

    Een vernieuwde, frisse look & feel. Restylen logo/huisstijl/website. Indien jullie hiervoor open staan wil ik, als vormgever zijnde, gerust een handje toesteken. Ik hou van deze site en ik zie potentieel om deze ook op grafisch vlak naar een hoger niveau tillen.

    En als we mogen dromen; misschien een magazine ooit?

    Over het algemeen: doe zo verder 🙂

    • Ken Divjak says:

      Meteen een terechte opmerking & een fijn aanbod, Bert!

      Maar een papieren magazine? Liever niet (meer) anno 2013 medunkt…

    • Stijn says:

      Echt? Ik vind de huidige site er nog best strak uitzien. Maar als je (gratuit) denkt beter te kunnen doen zal dat wel mogen denk ik zo :).

      Op video zou ik me niet meteen smijten. Een tekst kan nog snel al skimmend gelezen worden, video is toch een wat onhandiger kanaal voor een test. Zeker daar de foto’s meestal wel puik zijn, ik zou hier dan eerder nog meer op toeleggen (more wallpapers please! :)). Bovendien heb je niet alleen expertise achter de camera maar ook voor de camera nodig. Je hebt iemand vlot en wat charismatisch nodig, om niet met droge, saaie reviews te eindigen. Zie naar autoblog.nl, initieel waren dat trieste video’s, pas recent zijn het leuke tests geworden (maar welke moeite en kosten kruipen daar niet in…, energie die denk ik beter te besteden is).

      Ik zou pleiten voor nog meer aandacht voor semi-klassiekers en betaalbare moderne drivr’s. Vind het nog steeds jammer dat jullie de huidige TT (liefst als 2.0 TFSI) nooit aan een test hebben onderworpen. Zou tot verbazing hebben geleid denk ik.

      Ohja, dat met die gastbijdrages komt wel goed 🙂

      • Ken Divjak says:

        Zoals http://drivr.be/2012/11/20/rallyshootout-integrale-vs-lancer-evo-vs-wrx-sti/ bewijst, hebben onze lezers wel ‘t een ‘t ander staan…

        Dat soort reportages gaan we dus zeker niet uit de weg, al zijn ze minder evident dan tests met perswagens die daarvoor bedoeld zijn (en verzekerd).

        (On)Eerbare voorstellen meer dan welkom via ken[at]DRIVR[dot]be!

        Echte videoreviews zullen we trouwens nooit ambiëren, daar slechts weinig ‘gezichten’ ermee weg komen – ook al hebben ze de kwaliteit van de AB-videomannen mee.

        • Stijn says:

          Die reportage bedoelde ik inderdaad, zou leuk zijn zoiets vaker te zien. Want er zijn flink wat meer leuke rijderswagens gemaakt in het verleden dan het heden…

      • 1-11 says:

        Helemaal mee eens, zowel voor de look’n’feel van de site, de aandacht voor de semi-klassiekers en ander betaalbaar speelgoed en zelfs wat betreft die TT (alleen tegen niemand zeggen dat ik dat laatste ooit heb gezegd…).

        Het minimalistische en sobere karakter van de site heeft als groot voordeel dat je vrij discreet vanop het werk vlug een kijkje kan nemen (dat heb ik dus ook nooit gezegd).

        De sterkte van Drivr is voor mij de afwisseling. Roadtrips, gastbijdrages, Shootouts, reviews, noem maar op.

        Dus ga zeker zo door !

        Iets wat mij ook nog wel zou interesseren zijn eventueel hands-on reviews van de rijstages die in België en omstreken beschikbaar zijn.

        En is er niemand van de redactie geïnteresseerd om zijn eerste stappen in de racewereld te zetten en daarover te berichten ? Een beetje zoals Pistonheads met Riggers en Dan.

      • Pieter Ameye says:

        Al door onze voorraad behang? Je mag voorstellen tot wallpapers altijd naar ons doorspelen 😉

        http://drivr.be/wallpapers

    • FrX says:

      Vind als ontwerper het design zo slecht ook nog niet. Vrij minimalistisch, to the point en overzichtelijk. Dat is toch goed genoeg?

      Als het web de duidelijke overgang naar 3.0 maakt, dan wordt het misschien tijd.

      Voor de rest: doe zo verder guys. Vind niet meteen iets dat beter zou kunnen.

      • Ken Divjak says:

        Een opfrisbeurt kan het wel gebruiken.

        Maar inderdaad: waar trek je de lijn?

        Een jaartje geleden hadden we een funky (en vooral visueel ingesteld) design gekocht dat very 2.0 was, maar noppes bijbracht aan de leesbaarheid.

        Meteen afgevoerd dus.

        Maar met wat kleine doch gerichte ingrepen kan het huidige theme zeker nog een paar jaar mee.

  2. Christophe says:

    Videooooow! Verder inderdaad: doe gewoon lekker zo voort.

    • Ken Divjak says:

      En wat als we in eerste instantie eens naar streven om onze tests van dit soort illustratieve clips te voorzien?

      http://drivr.be/2010/05/21/rijtest-hyundai-genesis-coupe-38-v6/

      • Christophe says:

        Mijn mening; zeeeeer mooie aanvulling! (: Clean beeld, goeie compositie, werkelijk aantrekkelijk. (: Het geeft een meerwaarde, en het gebruikt dit medium (online (emphasis) automagazine) nog meer to the fullest! (: Mààr als jullie dit echt overwegen; het blijft natuurlijk maar mijn eigen mening, ik weet niet wat anderen hierover denken. (:

        • Stijn says:

          Voor sportwagens kan het nuttig zijn, geluid is daar een belangrijk criteria bij. Voor gezinswagens misschien minder aangewezen…

  3. Tanguy says:

    Meer buitenlandse reportages! Altijd de moeite. Extra super cars links of rechts mogen ook altijd. Video vergt wel een hoop werk maar voor geluid en andere sensaties zou het zeker wel een toegevoegde waarde zijn

  4. Vooral voortdoen zoals jullie bezig zijn!

  5. Stijn Sioen says:

    Inderdaad vooral voortdoen zoals jullie bezig zijn !

    Zéér aangename zelfgeschreven artikels met knappe foto’s zijn nog steeds het meest aangenaam om te lezen.
    Dat jullie dit kunnen heb je zeker al bewezen en hét artikel in deze categorie was zeker dit jaar: http://drivr.be/2012/11/20/rallyshootout-integrale-vs-lancer-evo-vs-wrx-sti/

    Verder de leuke zijsprongen naar allerhande autogerelateerde items zoals we dat gewoon zijn !

    Het hoeft niet steeds een volledig artikel te zijn een mooie fotoreeks of de presentatie van een boek is steeds welkom.

    En natuurlijk de classics niet vergeten !!!

    Eigenlijk zoals ik al zei, voortdoen zoals jullie bezig zijn

    En Ken die langbeloofde gastbijdrage komt er zeker in 2013 😉

    P.s.: misschien voor die eerste stappen in rally, Mathieu Damiens eens contacteren…
    Is een sympathieke gast die een mini aan’t ombouwen is om mee te doen in eerste plaats aan de Boucles de Spa.
    Zie zijn project op http://www.facebook.com/TeamMadMini
    Da’s ook de ongelofelijke studiofotograaf van http://www.mathieudamiens.com/

  6. Maarten says:

    Blijven verrassen zoals jullie bezig zijn! Altijd weer een plezier om op de site te komen. Misschien in de toekomst proberen om altijd jullie eigen prachtige foto’s te gebruiken in de testen ipv de officiele af en toe. En af en toe een betaalbare tweedehandsdrivr in de spotlights? Maar dat is omdat ik nu bijna ga beginnen aan die zoektocht natuurlijk.

  7. Cinquecento says:

    Op hetzelfde elan verder doen is absoluut de boodschap heren. Meer sportief geweld mag altijd. (Wanneer komt de RS4 avatn?)

    Oh, en ook nog iets constructiefs. Ik was onlangs de geweldige classifieds sectie ingedoken bij de collega’s van pistonheads. Iets gelijkaardigs bij ons zou echt fantastisch zijn.

    Keep up the good work 😀

  8. Stijn Sioen says:

    Oja, in navolging van de iPhone app -> de iPad app…

  9. Thierry 911 says:

    Meer klassiekers en/of iets van Porsche? 😉 Ohja, zoekertjes met drivrmateriaal van bij ons lijkt me wel een interessante piste.

  10. Marc Van Linden says:

    ik vind het fantastisch om, door jullie, dingen te ontdekken.
    Daarmee bedoel ik, websites, filmpjes, boeken, fotografen, data van evenementen, enz.
    Autotests vind ik niet zo belangrijk, al vind ik ze wel zeer goed geschreven, beter dan sommige “bekende” automagazines

  11. PJ says:

    Ik lees Drivr al sinds het begin, en zou jullie aanraden wat meer aandacht te hebben voor kortere berichten/artikels. Nu kom ik 1 keer per week op Drivr als ik wat tijd heb om langere artikels te lezen of video’s te bekijken – als jullie me dagelijks willen zien komen moet de ‘diepere’ content worden aangevuld met snelle content. Jullie moeten geen autoblog.nl worden, maar de content die jullie op Facebook/Twitter plaatsen of delen is te weinig geïntegreerd met de website. My 2 cents.

  12. Milly says:

    Een paar tips voor mijn favoriete webzine:

    – af en toe groepstesten met concurrenten (vb A4 – 3 Reeks -C klasse)
    – benchmarken per test met ‘best in class’ (naar analogie van Car Magazine
    – ik hou van caféweetjes 🙂

    keep up the good work

  13. Benny Herdewyn says:

    Als oud gediende kan ik alleen maar zeggen dat jullie sterk bezig zijn, niet alleen de heren Drivrs, maar ook al wie hier reacties post: geen gezever, maar constructieve meningen en ervaringen, dat zie je niet overal…

    Video lijkt mij niet prioritair, liever sterke verhalen en foto’s. En inderdaad: niet iedereen ‘pakt’ op beeld:).

    En als we dan gaan muggenziften: ‘contemporain’, da’s nu eens een woord dat in 2013 mag geschrapt worden:)

Leave a Reply