DRIVR

Afrekening 2012: Het DRIVR-Jaar van Wim Bervoets

Net als vorig jaar nemen we tussen Kerst en Nieuw het afgelopen autojaar onder de loep. Maar sta ons toe om het ditmaal over een andere boeg te gooien, met individuele overzichten beter dan één groot verslag. Daarom lijsten onze redacteurs voor het eerst hun persoonlijke hoogte- (en diepte)punten op, netjes verdeeld over vijf vaste rubrieken. Zij het natuurlijk niet zonder jullie eerst alle geluk en veel (rij)plezier voor 2013 toe te wensen. Newbie Wim Bervoets bijt de spits af.

Rit van het jaar

Ondanks hoongelach van de collega’s was de West Coast-roadtrip die ik deze zomer met m’n twee beste vrienden ondernam the experience of a lifetime. 2000 kilometer van noord naar zuid, van Seattle naar San Diego. Niet in een Chevy Tahoe overigens, maar in… een Chevy Suburban. Lang leve gratis upgrades.

Test van het jaar

Ik vermoed dat de rally-ShootOut hier hoog zal scoren, maar die heb ik helaas gemist. Daarom nomineer ik de ShootOut tussen de GT86 en de V12 Vantage. Op zowat alle vlakken twee volledige uitersten en ongetwijfeld de meestbesproken test van dit jaar. Los daarvan was het een prachtig namiddagje uit na onze eerste, geslaagde DRIVR-meeting. Zowat de volledige redactie had zin in meer, dus verwacht binnenkort een vervolg.

Foto van het jaar

Het spoiler-shot van snapper Jeroen en Ken uit – opnieuw – de rally-ShootOut. Het idee is eenvoudig, het resultaat geniaal. Hoed af, overigens, voor onze huisfotograaf, die zich vaak in allerlei bochten moet wringen voor het ultieme shot, terwijl wij het leuke werk mogen doen.

DRIVR-hoogtepunt

Al ging het niet om een tot de verbeelding sprekende DRIVR, toch was mijn eerste perspresentatie er meteen een om in te kaderen: nooit gedacht dat ik tijdens een gewone werkweek op woensdag en donderdag tientonners, schapen, blootsvoets voetballende kinderen en oude Peugeots zou ontwijken in het Atlasgebergte, om op vrijdag gewoon terug achter m’n bureau in Brussel te zitten.

DRIVR-dieptepunt

Mijn laatste kartinguitstap was er ook een om nooit te vergeten – zij het helaas in negatieve zin. Een veel tragere voorligger zag al enkele keren de blauwe vlag niet. Ik ging hem dan maar langs de buitenkant van een dubbele negentig-gradenbocht voorbij en had daardoor teveel snelheid in het tweede deel van de bocht. Resultaat: ribfractuur, protrusie van een tussenwervelschijf en ‘meralgia paresthetica’. Dat ik de heat nog uitreed en tweede eindigde, was slechts een pleister op een bijzonder pijnlijke wonde.

 

Share Button

Leave a Reply