DRIVR

LiveBlog: Salon van Geneve 2013

Het heeft wat voeten in de aarde gehad, maar ondertussen staan alle updates erop!

thumb_geneveliveblogWelke DRIVRs er dit jaar in Geneve staan, dat zal ondertussen wel duidelijk zijn. Zoniet moet je dringend even bijlezen in onze onze salonspecial (die we gaandeweg blijven aanvullen). Maar de pikante details, die worden traditioneel pas op de beursvloer bekend gemaakt. Daarvoor zakken we ditmaal (voor het allereerst voltallig) af naar Zwitersland, met als bedoeling jullie constant op de hoogte te houden van de laatste evoluties.

Voor de Twitter-gebruikers: deze stream is parallel te volgen via @DRIVRdotBE!

BEoEbvYCcAA-8pE

19u10 Wim Bervoets: We vragen ons ook af of de productieversie van de FT-86 Open Concept even goed gaat zijn als z’n gesloten evenknie.

BEoDNmmCIAEgQjW

19u00 Ken Divjak: Waar we nog benieuwd naar zijn: of deze #NSX concept ooit nog realiteit wordt?!

BEoCstsCAAA8uxS

18u45 Wim Bervoets: Deze Nismo 370Z komt eind  jaar nog naar België, zo verzekerde de Belgische PR ons vandaag.

BEoBr9ZCYAI57eq

18u35 Wim Bervoets: Verwacht zeer binnenkort een fotospecial van deze Touring Superleggera op DRIVR.

ferrari la ferrari

18u00 Ken Divjak: Geloof het of niet, maar zes uur na de onthulling van LaFerrari ziet de stand nog altijd rood van de tifosi. Desalniettemin: ik heb uiteindelijk een plaatsje gevonden om de Enzo-opvolger één keer 360° te zien rondgaan – op zijn presenteerplaatje welteverstaan. Eerste indrukken? Indrukwekkend zonder meer, al verwacht je dat natuurlijk van een million-euro supercar. Gevraagd om te omschrijven hoe codenaam F150 zich visueel tot pakweg een 458 verhoudt, zou ik zeggen:’zoals de Venom GT tot de standaard Elise’. Een Italia op steroiden dus, met een vleugje P4/5 in de achtersteven. De vraag is alleen: vinden de nieuwe rijken hem spectaculair genoeg om er – bij 1.3 miljoen euro exclusief taksen – 500.000€ meer aan te geven dan aan de de agressievere McLaren P1? Een non-vraag dus, want LaFerrari is al lang compleet uitverkocht.

BEmyET8CQAAyn7H.jpg_large

Wim Bervoets 17u30: Tussen al dat pk-geweld van de Italianen en Britten lijkt de interesse voor de #Bugatti in #Geneva effectief te tanen.

BEmxUiKCQAAIfXN.jpg_large

Wim Bervoets 17u20: Een veel hoekigere en gezettere achterkant dan z’n voorganger, die GT3.

BEmwhHrCAAAe9Ob.jpg_large

Wim Bervoets 17u05: De #Veneno gaat hier vlot over de tongen. Maar of hij de P1 en de LaFerrari daarmee de loef afsteekt?

salon genève 2013

Ken Divjak 16u15: Sta me toe even neer te kijken op de formidabele Volkswagen XL1, toepasselijk vanop de hoogst gelegen bar in heel het salon. Daarmee toont VW dat het op twee vlakken de grootste is in Europa: zowel qua verkoop als qua innovatie. En dat laatste is zowat het paradepaardje van opperhoofd Piech, die zijn dromen kost wat kost waarmaakt – ook al schiet hij er bij elk verkocht exemplaar op in, zoals bij de Bugatti Veyron het geval was. A propos Veyron: geen kat die er vandaag nog aandacht aan besteedt. In tegenstelling tot de XL1 dus, voor mij van het beste dat er op dit salon te zien is. Een beetje zoals de (originele) Honda Insight, maar dan met geen enkele beperking op (ontwikkelings)budget. Daarom waarschijnlijk onbetaalbaar voor de gewone sterveling, maar nu al een klassieker in wording. En dat voor een miezerige 800cc tweecilinder met wat hulp van AC/DC. Cooler dan LaFerrari dus? You betcha, ook al bekt ‘XL1’ nauwelijks beter qua naam.

15u15 Ken Divjak: Bewegende #LaFerrari beelden toegevoegd aan onze Genève-special: http://drivr.be/2013/03/03/salon-van-geneve-2013-alle-nieuwigheden/#comment-16410

14u20 Wim Bervoets: Hoe oud de #Porsche #911 precies wordt?


13u55 Wim Bervoets: Hoe de #RollsRoyce #Wraith er uitziet zonder geheimzinnigheid?

12u25 Wim Bervoets: AstonMartin gaat met deze #DBR1 iets doen voor zijn honderdste verjaardag. Benieuwd wat dat gaat zijn.

11u45 Wim Bervoets: De Ferrari F150 heet uiteindelijk LaFerrari. De reacties in #Geneva op de naam zijn verdeeld…

alfa4c

10u55 Ken Divjak: Suspense bij Alfa, de productieversie van de 4C maakt zo meteen zijn publiek debuut. Een honderdtal mensen op de stand, en nog eens een veelvoud errond. De vraag die op ieders lippen brand: is dit de auto die Alfa gaat omkeren? Of straffer nog: is dit überhaupt een Alfa? Volgens CEO Harald Wester in ieder geval wel, al fronsen sommigen de wenkbrauwen bij het zien van de nieuwe gesloten koplampen in contrasterend grijs (carbon). Wel lekker: carbonfiber monocoque uit Modena, drooggewicht van 895kg, 240pk en 350nm uit een aluversie van de gekende 1750tbi. Opvallend ook de verschillende velgdiameter voor (18) & achter (19). Prestaties dan: 4,5s naar de 100 dankzij de TCT-bak, 1,25g in de bochten en 250 voluit. Eerste leveringen eind september, met een jaarproductie van 3500 waarvan 1500 voor Europa. Dit jaar worden er nog 400 launch editions (met rijlessen) afgeleverd , aan een prijs van 60.000€. Ambitieus.

mclarenp1

10u25 Wim Bervoets: Naast de P1 lijkt de #McLaren MP4-12C iets minder super-car…

10u05 Ken Divjak: Porsche 911 GT3 & Lambo Veneno toegevoegd aan ons Genève-dossier! http://drivr.be/2013/03/03/salon-van-geneve-2013-alle-nieuwigheden/ … Live-onthullingen respectievelijk om 10u45 & 11u00

geneveperszaal

10u00 Wim Bervoets: Druk in de perszaal van #Geneva. Wij laten het voor wat het is en trekken nu de beursvloer op!

Share Button

7 Responses

  1. heidekonijn says:

    Bon, een zwaar overprijsde KTM die duidelijk niet bedoeld is om verkocht te worden maar eerder om de pers / aandeelhouders zoet te houden. Iets anders was natuurlijk niet te verwachten van zijne Marchionnigheid. Jammer Alfa, het was een fijne tijd.

  2. Stijn Sioen says:

    Ligt het nu aan mij of hebben ze bij Lamborghini dringend terug onze Donckerwolke nodig die eens serieus met z’n gom door hun nieuwe creaties moet gaan.

    Toen heeft hij ook de extravangante creaties van de Diablo herleid tot enkele pure lijnen van de Murcielago en Gallardo.

    Designstijl is sindsdien toch weer serieus extravagant aan’t gaan…

    Geef mij maar de pure lijnen !

  3. Pieter Ameye says:

    De 4C in motion

  4. Ken Divjak says:

    Excuses dat de updates niet altijd even ‘live’ doorkwamen als we zouden gewild hebben…

    Een vaste wifi-verbinding blijkt een kostbaar goed op zo’n salon,
    tenzij je voor de kostelijke optie gaat en je Zwitserse 3G-verbinding aanspreekt…

    Nu was het dus telkens terugpendelen naar de eivolle perszaal,
    of op de standen om de vijf voet van het netwerk gezwierd worden.

    Maar goed: hopelijk hebben jullie er toch iets aan gehad!

  5. heidekonijn says:

    Absoluut – het is de eigen invulling die jullie geven die drivr de moeite maakt.

  6. Ken Divjak says:

    Bijzonder interessant interview met GT-baas Preuninger over de nieuwe GT3:

  7. Ken Divjak says:

    En het videoverslag van Harris is er nu ook:

Leave a Reply