DRIVR

SlideShow: Alfa Romeo 4C @ Genève

Dat er geen doorkomen aan was bij de première van de 4C vorige week in Genève. Een goeie honderd journalisten en fotografen op de stand, minstens vijf keer zoveel nieuwsgierigen errond. Maar door een stom toeval wisten we toch nog uitstekende plaatsen te bemachtigen om Alfa-chef Harald Wester het doek van de langverwachte 4C te zien halen. En huisfotograaf Jeroen? Die had een bevoorrechte positie. Waarvan hieronder visueel akte.

Geneva Motor Show 2013

Geneva Motor Show 2013Geneva Motor Show 2013

Geneva Motor Show 2013

Geneva Motor Show 2013Geneva Motor Show 2013

Geneva Motor Show 2013

Geneva Motor Show 2013Geneva Motor Show 2013

Geneva Motor Show 2013Geneva Motor Show 2013

Geneva Motor Show 2013

Geneva Motor Show 2013Geneva Motor Show 2013

Geneva Motor Show 2013

Share Button

8 Responses

  1. Eric says:

    Prachtig lijnenspel en heel wat potentie. Maar die koplampen en, meer nog, de beoogde prijs… hopelijk rijdt ‘ie zoals de looks doen vermoeden!

    • heidekonijn says:

      Ik kom ook niet over die lampen en die prijs heen. Zeker niet alls ik zie wat Harris zegt over de Lotus Exige S V6. Hopelijk komen ze tot hun zinnen. Met een prijs van 40k hadden ze heel wat ‘sportievelingen’ op hun plaats gezet. Gemiste kans deel 765.

      • Stijn says:

        Helemaal mee eens. De twee pijnpunten volgens mij. Had zelfs op een <40.000 euro basisprijs gehoopt, dan had ik ook interesse in deze moderne incarnatie van de Dino!

        • Macready says:

          Met een carbon chassis e.d. was een dergelijke prijs natuurlijk ijdele hoop. We hebben het hier over een auto die qua pk/gewicht verhouding dicht in de buurt zit van de vroegere Exige S modellen. Die waren echter een stuk spartaanser in uitvoering en duurder.

          • heidekonijn says:

            En een verkoopsflop. Of een carbon toepassing vandaag de dag nogduur moet zijn, daar ben ik niet zo overtuigd van. Met wat BMW belooft zou ik gaan denken van niet. Ik vrees dat het eerder gaat om uittesten van de markt. Dat er voor wat stukjes versiering en een car control les 10k extra gevraagd wordt bij de launch edition bevestigd voor mij die indruk.

          • speedster says:

            Carbon hoeft inderdaad niet extreem duur te zijn. Maar als je zoals hier een monocoque hebt die niet alleen een cruciaal veligheidselement is, maar ook structureel van het grootste belang is, dan wordt het een ander verhaal.

            Bovendien gaat het hier om een relatief grote productie waarbij het rendement (inclusief kleine toleranties) hoog moet liggen vanwege het doel van de constructie.

            Zo zal de kwaliteit van het carbon van de opsmuk een stuk lager liggen. Terwijl het er optisch identiek uitziet.

          • heidekonijn says:

            Mogelijk. Geen idee en zou leuk zijn wat meer inzicht te hebben in kostenplaatje – en of het hier gaat over een stabiele prijslijn of een Early adaptors curve. Overigens, ik ben fout mbt de Exige, ik dacht dat er Europa S stond, my bad.

  2. heidekonijn says:

    Wel knappe fotos trouwens. Expres geen foto van dat foute launch edition luchthappertje?

Leave a Reply