DRIVR

DRIVR-Rit: Zondag 8 juni, 10u00, Houyet

UPDATE (3): Op de valreep zijn er 5 plaatsen vrijgekomen.
Snel zijn is de boodschap!.

drivr-rit-thumbIn februari mocht DRIVR zijn vijfde verjaardag vieren. Iets wat we in alle stilte hebben laten voorbijglijden met oog op betere weersomstandigheden. Want dat het gevierd zou worden stond buiten kijf. Maar met wat? Na veel vijven en zessen hebben we besloten dat een rit met ons lezerschap op onze favoriete rij- en testwegen het beste cadeau aan jullie en onszelf zou zijn. Het roadbook is intussen zo goed als klaar. Dus nu is het aan jullie!

Want na de erg succesvolle DRIVR-Meet van twee jaar geleden waren we het ons talrijk opgekomen publiek verplicht om de opvolger een stuk dynamischer te maken. En waar beter dan op ons geliefkoosde asfalt ten zuiden van de taalgrens? Hardcore testterrein in een gevarieerd en knap landschap, meer moet dat niet zijn. En net als twee jaar geleden blijft er voldoende tijd over om terloops andere DRIVRs te ontmoeten en de verzamelde rossen te aanschouwen. En hopelijk is deze opnieuw even gevarieerd en eclectisch als twee jaar geleden!

DRIVRrit

DRIVRrit3DRIVRrit2

Daarom alles nog even op een rij:

  • Wat: De allereerste #DRIVRrit.
  • Wanneer: Zondag 8 juni 2014, vertrek vanaf 10u00 ‘s ochtends tot +/- 17u00 ‘s avonds.
  • Vertrek: Centrum Houyet, provincie Namen.
  • Lunch: La Sapinière, Vresse-Sur-Semois.
  • Waarom: Omdat we 200 km van de beste Belgische rijderswegen voor jullie in petto hebben.
  • Inbegrepen: Middaglunch (exclusief dranken) in la Sapinière, roadbook en een DRIVR-goodiebag (met o.a. een t-shirt, sticker, …)
  • Maximum aantal auto’s: 50.
  • Kostprijs: € 30 bestuurder, € 20/passagier.

INSCHRIJVEN (*)

Gegevens

 

Auto

 

T-shirt

 

Verificatie

(*) Inschrijvingen zijn pas volledig wanneer de overschrijving bevestigd is.

Share Button

55 Responses

  1. Pieter Fret says:

    Nice, jullie maken er werk van! Helaas net in mijn week verlof, waarin een roadtrip richting Franse bergen gepland staat… Maar misschien kan ik wel een dagje of twee later vertrekken.

    Zijn moto’s ook welkom? 🙂

    • Ken Divjak says:

      En of jij een dagje later gaat vertrekken! We rekenen zelfs op de aanwezigheid van alle (ex-) DRIVR-redacteurs, of die nu met de moto dan wel met de driewieler komen!!

      • Pieter Fret says:

        Is het eindpunt terug in Houyet, of ergens anders? Ik kan misschien proberen de helft mee te rijden (met de MX-5 dan wel) onderweg naar Frankrijk…

      • Paul says:

        We hebben met enkele auto’s ingeschreven maar we zien geen rekeningnummer om over te schrijven? Hoe kunnen we hier aan komen?

        • Ken Divjak says:

          Waarvoor dank, Paul!

          Jullie ontvangen dit weekend alle details via collega Pieter Ameye.

          Die bevestigingsmails volgen normaal direct, maar de beste man zit al een paar dagen in het buitenland, daarmee.

  2. Koen_H says:

    Hallo Drivr!

    Die dag hebben we nog een communniefeest, kunnen wij het roadbook bekomen/kopen zodat wij dit eens kunnen verkennen?

    Bedankt!

    • Ken Divjak says:

      Daar valt zeker een mouw aan te passen, misschien zelfs via wat extra goodiebags die we naderhand beschikbaar maken.

      • Duckie 'RS says:

        Bezorg mij dat roadbook ook maar.
        Won’t be around either…

      • Koen_H says:

        Super! Laat maar weten via mail wat jullie uit de mouw schudden 😉

        Ahja en t-shirt wil ik ook wel. Toevallig geen mogelijkheid voor polo’s maar in XXL?

        Thanks!

  3. heidekonijn says:

    Helaas heb ik de controle over de agenda verloren, maar wil wel eens proberen zien wat ik loskrijg.

    Vraagje : kort gezegd : is dit meer iets voor een verlaagde Lotus Elise of een standaard Lotus Cortina?

    • bAAx says:

      Hoe laag staat je Elise?

      • heidekonijn says:

        Het is geen Elise, gebruikte het enkel als voorbeeld. Zekerste is waarschijnlijk m’n youngtimer in te zetten.

    • bAAx says:

      Voor maximaal plezier kan ik nog een bodemvrijheid aanbevelen die niet (al te veel) lager ligt dan de legale limiet, en beslist een “road” setting op de regelbare ophanging.

      Er is voor elk wat wils: beton, asfalt. Lange, snelle bochten voor de GT’s, en kort en scherp voor de lightweights..

      Maar er zijn noodgedwongen ook enkele (korte) passages die relatief smal (ca. 1,8 standaard wagenbreedte) zijn en met redelijke kromming in de weg, en hier en daar zit wel eens een fikse compressie.

      Door de jaren is het ardens asfalt hier en daar wat “gepatineerd” geraakt. Of verzadigd met klei en dus wat gladder dan normaal. Ook daar kunnen we op sommige plaatsen niet omheen.

      Maar het geheel is absoluut te doen, gewoon even aandachtig blijven, snelheid aanpassen aan de configuratie van de wagen en de staat van de weg.. en genieten van de sights & sounds :).

      • heidekonijn says:

        M’okay. M’n classic zit met een lek. Even kijken wat er loos is en als niet te erge fix schrijf ik in.

  4. Ken Divjak says:

    De eerste tien registraties zijn alvast een feit!

    Misschien nog even meegeven dat je voor 25 € pp (bij een bezetting van 2 personen per wagen) betaalt voor een driegangenlunch, het fameuze roadbook, een DRIVR t-shirt, dito sticker en nog wat andere goodies in de bijhorende bag!

  5. Stijn Sioen says:

    Zie ik zeker zitten maar 600km op één dag in de klassieke Seven is misschien iets teveel van het goede voor mezelf en de Seven… 😉

    Maar zal eens kijken of ik m’n schoonbroer kan warm maken met z’n Barchetta.

    • Bert says:

      die 600 km schrikt ook mij en de classic mini een beetje af …
      Desalniettemin een prachtig initiatief!

    • 1-11 says:

      Moet kunnen 🙂 Ben ooit eens met de Seven 450 km tot Hockenheim gereden en dat bleek tot mijn eigen verbazing nog erg goed mee te vallen.

  6. Jeroen says:

    Een standaard Alfa 147 1.9 JTD met als opvallendste kenmerk de kilometerstand (435.000), past dat ook?

  7. Ken Divjak says:

    ‘t Is inderdaad de spirit die telt, niet de exclusiviteit van je wagen.

    Anderzijds zorgen wij natuurlijk ook voor het nodige (licht)metaal die dag…!

    De mensen die al ingeschreven zijn, ontvangen komend weekend alle details.

  8. Kristof says:

    Ik ga nog even afwachten en als ik kom is t met de wrx.
    grts

  9. Marc says:

    kan je ons de eindbestemming doorgeven, we zouden met enkele mensen een hotel willen nemen voor zondagavond.

    • Ken Divjak says:

      Tof plan, Marc!

      We eindigen net onder de Route Charlemagne (N97) die de E411 ter hoogte van afrit 20 (bis) met de Maas onder Dinant verbindt.

      Waar de Route de Neufchâteau (N94) met de Route d’Achêne (N910) kruist om precies te zijn.

  10. Timpreza says:

    Schitterend initiatief. Ik kijk er naar uit!

  11. Arne says:

    Enig idee wanneer de rit gedaan is, ongeveer?

    • Wim Bervoets says:

      Dat zal zo tussen 16 à 17u zijn.

      Intussen ook nog even meegeven dat op dit moment ongeveer één derde van de beschikbare plaatsen gereserveerd is. Wie het nog niet zeker weet, zet dus maar beter nog eens z’n beste beentje voor bij the old trouble and strife 😉

  12. CP says:

    Naar z-plaatgebruik toe.. Men gaat over de grens? Zoja, hoeveel? 🙂

  13. Maxime Bakeroot says:

    Bestaat het roadbook uit bolleke-pijl of gps? Kan deze rit alleen gereden worden?

  14. J. says:

    ook een niet-gepimpte VW Corrado wordt klaargestoomd voor de grote trek.

  15. Mvd says:

    Aanwezig met een porsche 993 Turbo 😀

  16. Pieter Ameye says:

    Ik krijg een ‘bounce’ op het emailadres van ene Q. Van de Vyvere. Mocht deze persoon mij kunnen contacteren op pietera[at]drivr.be met het correcte emailadres. Tx!

  17. Vish says:

    Zou ik de vreemde eend in de bijt zijn en met de als-een-tang-op-een-varken-afstekende Lancia Ypsilon verschijnen? Ik ga er toch nog even op knabbelen 🙂

    • Arthur Vanderplaetsen says:

      Niet twijfelen! We rijden de rit binnenkort nog eens met een ‘doodgewone’ Giulietta diesel & gaan niet met tegenzin! 😉

  18. Ward says:

    Present!

  19. Filip says:

    Heb me zojuist ingeschreven, spijtig genoeg staat m’n McLaren P1 dan in de garage voor onderhoud dus zal het de Clio RS worden 😉 … .
    Ik heb voor 2 man geboekt maar zal hoogstwaarschijnlijk alleen zijn (meeste van m’n vriend zijn ook midlife-crisis gasten met een vrouw) dus zou het misschien niet slecht zijn mocht ik een gps-routeke ter beschikking hebben … of ik probeer gewoon den Axel te volgen 🙂 …. .

  20. Filip says:

    PS. Is er een refund voorzien voor mocht er iemand in den tussentijd zijn rijbewijs kwijtspelen ? 🙂

  21. Jordi says:

    ik zal de extra gastank maar weer in de auto leggen

    5 liter reserve voor een tankstation te vinden, 5km dus 😀

  22. Wim Bervoets says:

    Op dit moment zijn er nog minder dan tien plaatsen beschikbaar.

    Er tijdig bij zijn is de boodschap als je zeker wilt zijn van een zitje op onze #DRIVRrit!

  23. Pieter Ameye says:

    Iemand heeft jammer genoeg moeten annuleren. Daarom is per direct nog een plaats beschikbaar!

  24. jordi says:

    Hoi zijn er mensen die toevallig al een dagje vroeger vertrekken om daar te overnachten? groetjes Jordi

  25. heidekonijn says:

    Is er al meer info bekend of hangt dat in mijn spamfilter?

  26. Pieter Ameye says:

    Update: Mocht iemand de mail van deze week met de laatste info niet gekregen hebben dan mag die mij contacteren op pietera at drivr punt be.

Leave a Reply