DRIVR

Kies Maar: The Pinnacle Portfolio van RM Auctions

Het Concours d’Elegance in Pebble Beach komt er weer aan. Dat betekent traditiegetrouw dat veilinghuis RM Auctions zijn A-list aan automotieve kroonjuwelen bovenhaalt. Dit jaar zit er zelfs een specifiek Pinnacle Portfolio in, de collectie van één enkele eigenaar en naar eigen zeggen “the most valuable single collection of motor cars ever presented at an auction”. Of genoeg materiaal voor jullie om uit te kiezen.

rm_ferrari_250_gt_lwb

Het Pinnacle Portfolio bestaat uit een afwisseling tussen klassiek en modern, en is overwegend Italiaans: Ferrari’s 250 GT in LWB California Spyder en SWB Berlinetta Competizione-uitvoeringen, een 250 LM, 288 GTO, Enzo, F40 en F50, om er maar enkele te noemen. Daarnaast ook nog Koenigseggs, Veyrons, Porsches en een Maserati MC12. Voor wie in het Pinnacle Portfolio zijn gading niet vindt, is er nog steeds de ‘gewone’ veiling met Britse, Duitse, Italiaanse en Amerikaanse exotica.

rm_ferrari_250_gt_swbrm_ferrari_250_lm

rm_ferrari_275_gtb4rm_ferrari_288_gto

rm_ferrari_365_gtb4rm_ferrari_dino_246

rm_ferrari_enzorm_ferrari_f40_lm

rm_ferrari_f50rm_jaguar_xj220

rm_koenigsegg_ccxrrm_lamborghini_miura

rm_lamborghini_reventonrm_maserati_mc12

rm_mclaren_f1rm_mercedes_sl300

rm_mercedes_slrrm_porsche_356

rm_porsche_911rm_porsche_959

rm_saleen_s7rm_toyota_2000gt

rm_veyron_001rm_veyron_300

[Het overzicht van de volledige veiling vind je HIER]

Share Button

9 Responses

  1. Sven says:

    Doe mij die 356 maar, en rij hem na de veilig maar ineens naar de werkplaats van Rod Emory 😉

  2. Ken Divjak says:

    Zo’n 250 LM is wel r*t*cool, als je er tenminste inpast.
    Idem dito voor de 2000 GT.

    Waarom ben ik toch zo groot geschapen…

  3. Stijn says:

    Ik hou het sober en ga voor de 993 RS om deze goed de sporen te geven, van de rest graag een foto voor aan de muur…

  4. PieterA says:

    Dynamisch lang niet de beste (understatement), maar doe mij toch maar de Miura SV.

  5. Arno Jaspers says:

    Ik zou voor de F40 gaan want de rest kan is ordinair, of kan ik niet betalen.

    … 😀

  6. heidekonijn says:

    Gisteren naar cars & coffee Peer geweest, themadagje Ferrari blijkbaar. Wat me een beetje overdonderde, is hoe fout de nieuwere modellen gespecced zijn. En eigenlijk zijn het foute auto’s geworden tout court.

    Bruut en een ietwat ordinair, zoals vroeger eigenlijk enkel corvettes waren. Sky is the limit effect. Ik ben er eigenlijk gewoon vies van geworden. Zo’n F12 is bijna een Range Rover.

    Mogelijk zijn daarom de prijzen van de oudjes zo hoog. Exclusiever, verfijnder, en Enzo zou een witte auto rode tankdop, of een gele met goudkleurige velgen, gele remmen etc gewoon niet buiten gelaten hebben.

    Doe maar een 250 SWB of zo.

    • Stijn says:

      Die evolutie heb ik ook al vastgesteld.
      Maar Enzo trok zich weinig van de seriewagens aan. Zolang ze exclusief waren en geld in het laatje brachten voor de raceteams te financieren was hij al lang content. Vandaar dat hij de controle over de seriewagens snel uit handen gaf…

Leave a Reply