DRIVR

UPDATE: Los Angeles Auto Show 2016: Alle DRIVRs Opgelijst

LA motor showDe Amerikanen willen in alles de beste zijn, de grootste hebben en meestal ook de snelste zijn. Daarom is het niet onbelangrijk om regelmatig eens een kijkje over de plas te werpen. Exact wat we jaarlijks doen voor de Los Angeles Motor Show, want die heeft wederom heel wat in petto: van een elektrische Jaguar tot de nieuwe Alfa Romeo Stelvio, Huracan Spyder en een opgefriste Aston Martin Vanquish S. Alle nieuwigheden, na de sprong!

Jaguar XKSS

jag-xkss-web-n-0278

jag-xkss-web-n-0280 jaguar_xkss_la_070

+ What’s not to like? Een hagelnieuwe klassieker met 265 pk uit de D-type 3.4-liter zescilinder
– Komt slechts in 9 exemplaren
? Is er überhaupt nog eentje beschikbaar ?

RezVani Beast Alpha

rezvani-beast-alpha-front-pic

rezvani-beast-alpha3 rezvanibeastalpasidewidnerdoors

+ Een 884 kg zware, 500 pk sterke tweezitter met schuifdeuren
– Leg dat eens uit op café
? Hoe betrouwbaar zijn die RezVani’s ?

Volkswagen e-Golf

db2016au00988_large

db2016au00990_large db2016au00984_large

+ Realistisch 200 km volelektrisch in een Golf
– De prijs gaat omhoog
? Beter dan een Renault Zoë of Nissan Leaf ?

Porsche 911 RSR

m16_5493_fine

embargo_19_30_cet_16_november_2016_interior m16_5494_fine

+ De 911 RSR komt met een 4.0-liter middenmotor (!)
– Enkel te zien in de LM-GTE klasse
? Zien we ooit nog een reguliere 911 met middenmotor ?

Mini Countryman

dsc_9622_0

screen-shot-2016-10-26-at-08.33.02 979799889

+ Charisma van een Mini met de kwaliteit van BMW
– Nog even wachten op de Countryman ‘SE’-hybridevariant
? Waarom blijven Mini’s steeds groter worden ?

Genesis G80 3.3T Sport

655_2018_g80

648_2018_g80 647_2018_g80

+ Genesis met een focus op performance
– Helaas enkel succesvol in Amerika
? Komt de Genesis er ooit in hybride ?

Cadillac CT6 PIH

cq5dam.web_.1280.1280-3

+ Theoretisch verbruik van 3,8 liter met 340 pk
– Waarschijnlijk niet voor Europa
? Maakt Cadillac ooit een doorbraak in Europa ?

Subaru Viziv-7 SUV Concept

im_3665web

im_3666 im_3667

+ De grootste Subaru ooit
– De grootste Subaru ooit
? De gootste Subaru ooit ?

Jaguar I-Pace Concept

jaguar-la-studio-exterior-01-1

jaguar-la-studio-interior-01-1jaguar-la-studio-exterior-03-1

+ Snelle, comfortabele en 100% elektrische SUV van Jaguar
– Jaguar slaat de hybridefase over en legt de lat zeer hoog / Nog twee jaar wachten
? Hoe gaat de I-Pace zich tegenover een Tesla verhouden?

Alfa Romeo Stelvio

Alfa-Romeo-Stelvio-01

Alfa-Romeo-Stelvio-02Alfa-Romeo-Stelvio-03

Alfa-Romeo-Stelvio-11Alfa-Romeo-Stelvio-08

+ Een broodnodige uitbreiding van de (SUV) line-up ten huize Alfa Romeo
– Uhm, beter laat dan nooit (?)…
? Kan de QV-versie van de Stelvio ook de Porsche Macan van z’n sokken blazen?

Mercedes E63 AMG

2017-mercedes-amg-e63-sedan_18

2017-mercedes-amg-e63-sedan_23 2017-mercedes-amg-e63-sedan_19

+ Met 611 pk de krachtigste Mercedes AMG vijfdeurswagen van het moment
– Wachten tot begin 2017 vooraleer de sleutels aan het haakje mogen
? Wie wint de ShootOut tussen de E63 AMG, de BMW M5 Competition Edition en de Audi RS6 Plus ?

Porsche Panamera Executive

p16_0990_a4_rgb_0
p16_0968_a5_rgb p16_0963_a5_rgb

+ Zes nieuwe modellen, inclusief topversie met 550 pk-sterke V8, rijk uitgeruste standaardversie in Executive
– Aan de dure kant
? Strijdt de Panamera hierdoor indirect ook mee met bolides als de M6, Rapide S en CLS ?

Lamborghini Huracan Spyder (RWD)

huracan_rwd_spyder_01

+ 580 pk langs de achterwielen met het dak er af
– marginaal trager dan de coupé; 0,2 s trager naar de honderd en 1 mph lagere topsnelheid
? gaan we van licht onderstuur terug naar overstuur ?

Aston Martin Vanquish S

aston-martin-vanquish-s-0053
aston-martin-vanquish-s-0054 aston-martin-vanquish-s-0060

+ Krachtiger en sneller dan z’n voorganger
– visueel quasi onveranderd
? Maken vier uitlaatpijpen (nog) meer geluid dan twee ?

Audi A5 Cabrio


InteriorDynamic photo, Colour: Misano red

+ 40% stijver dan z’n voorganger dankzij het recent ontwikkelde A5-platform
– Wachten op de nog krachtigere RS5
? Wanneer is er eentje beschikbaar in de persparking, Audi ?

Mercedes-Maybach S650 Cabrio

+ More is more: 6.0-liter V12 met 630 pk in alle luxe
– Prijskaartje nóg hoger dan de £170.000 van de huidige s600
? Hoeveel van de 300 stuks gaan over de toonbank ?

Volkswagen Passat GT Concept

volkswagen-passat-gt-concept-grille

+ Een Volkswagen Golf GTI, maar dan voor papa’s
– Aandrijflijn met 280 pk-sterke V6 en DSG blijft onveranderd
? Komt deze Passat GT überhaupt naar Europa ?

Mazda CX-5

mazda-cx5-2017-0043

cx5 mazda-cx5-2017-0049

+ Moeders mooiste nu nog mooier
– Dezelfde motorisaties als voordien
? Houdt deze Mazda het hoofd boven water in ‘s werelds drukste segment ?

Share Button

7 Responses

  1. Gerd says:

    Die Jaguar I-Pace Concept lijkt me wel wat. Benieuwd wat er van overblijft in het uiteindelijke model?!

    Wat denken jullie? Gaan we, nu echt op weg naar elektrisch aangedreven wagens, nu ze ook willen dat er tegen 2030 geen verbrandingsmotoren meer in de auto’s mogen zitten? Ik bedoel: zitten we nu echt op een kantelmoment of is het nog wat (lees: te) vroeg?
    In de autosport merk je toch ook stilaan een verandering… Audi stapt over naar formula-E, Mercedes plant volgend jaar daar ook in te stappen… Bij de RX hebben ze blijkbaar ook al wagens klaar die elektrisch kunnen ‘crossen’.

    Tussen haakjes: haaks op de ‘cleane’ wagens staan dan wel de Mercedes E63 AMG en de Aston Martin die er ook wel netjes uitzien en meer dan waarschijnlijk ook ‘lekker’ gaan.

    • heidekonijn says:

      Het scenario voor electrische wagens gaat volgens mij niet uitdraaien zoals het momenteel wordt voorgesteld.
      – Realistisch zullen dezelfde mensen die vandaag moord en brand gillen over de verbrandingsmotor binnen een jaar of tien hetzelfde doen over de milieuonvriendelijkheid van batterijen, iets wat vandaag al bekend is maar collectief door de vingers wordt gekeken.
      Wat ook bekend is maar wordt ontzien is dat groene energie rendeert. Het kost meer dan het opbrengt. Dus rijden elecrische wagens met oftewel CO uitstoot die elders vrijkomt, oftewel met nucleair afval als uitstoot. Anders gezegd: het is geen oplossing an sich en dat weten we nu al. Hoax.
      – Socio-Economisch is het steeds duidelijker dat de politieke slinger van links naar rechts zwenkt. De babyboomers en dus mei 68 hippie figuren geven de macht over aan de volgende generatie van stemmers en dus leiders. En die lijken wat minder overtuigd door boemanverhalen die als je de berichten van tien tot twintig jaar geleden terugleest, tot op heden kompleet fout blijken te zijn. Alle boosheid en dreiging uit “groene”zijde tot spijt.

      • Gerd says:

        Ik begrijp je beredenering.
        Dus… qua ingesteldheid zal er niets veranderen? Net zoals ze jaren geleden zeiden dat we allemaal moesten gaan ‘dieselen’ (en dat dan ook nog veelal deden) en nu de ‘prijs’ er voor moeten betalen.

        Kortom eerst weer iedereen over de streep trekken (en geld laten betalen) om daarna weer iets te vinden wat toen zó aantrekkelijk was en nu toch weer niet zo blijkt te zijn?!

  2. Dieter Verschaeve says:

    Benieuwd of Alfa met de Stelvio een even puik rijdende wagen zal neerzetten als met de Giulia.

    En ben ik de enige die het raar vindt dat de Passat GT concept met V6 slechts het vermogen levert van 2l turbo 4 cilinder? Lijkt me raar in tijden van downsizing…

    • Stijn says:

      Misschien de eerste upsizing voor wanneer de testomstandigheden voor uitstoot en verbruik realistischer worden 🙂

Leave a Reply