DRIVR

MiniDocu:
Achter de Schermen van Gran Turismo Sport

Wie thuis een Playstation heeft staan en nog nooit van de game Gran Turismo heeft gehoord, had zich misschien beter een Wii U gekocht. Gran Turismo is zowat de heilige graal onder de (digitale) racefanaten en hoopt ook anno 2017 de referentie van de racegames te blijven. Nu de concurrentie talrijker en sterker dan ooit is, moet het spel z’n sterkste punten uitspelen: realisme en … authenticiteit. De game ontstond namelijk uit een onmeetbare hoeveelheid Japanse passie, waarvan hieronder akte.

Gamerecensent IGN is op tournee door Japan en filmt er zodoende de meest beloftevolle aankomende games. Ze volgen er ontwikkelaar Kazunori Yamauchi, die het geboorteverhaal van de Gran Turismo-franchise beknopt doch volledig uit de doeken doet. Dat allemaal terwijl de gepassioneerde man in z’n Mercedes AMG-GT door de linksgestuurde straten glijdt. Zes minuten en 27 seconden volledige aandacht.

Gran Turismo Sport belooft dus opnieuw een succes te worden. Maar niettegenstaande de auto’s er goed uit zullen zien en zich realistisch zullen gedragen, wacht iedereen nog steeds bang af hoe de bolides dan wel gaan klinken. In de vorige GT-spellen voelde het namelijk aan alsof je met 24 stofzuigers de Nürburgring schoon mocht maken. Volgens de ontwikkelaars is dat euvel verholpen en klinkt alles nu naar behoren. In een vergelijkende video proberen ze dat zo goed mogelijk aan te tonen. Merken jullie het verschil?

Share Button

Leave a Reply