Share a little biographical information to fill out your profile. This may be shown publicly.

 

We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

Vooraleer deze 2+2 onder ‘morituri te salutant’ te klasseren, check zijn geloofsbrieven: getekend door Henrik Fisker (ex-Aston Martin), ontwikkeld door Hardy Essig (ex-Porsche) en gebouwd door een spin-off van elektronicagigant Paragon die zowel Klaus Dieter Frers (ex-Rolls Royce) als Karl-Heinz Kalbfell (ex-Maserati en BMW) op de payroll heeft. Dat ik er vrijwillig een linkerbeen voor over heb, doet er na die opsomming zwaargewichten bijna niet meer toe.

Qua afmetingen situeert de GT zich in MX-5-regionen, qua gewicht in de Swift-klasse en qua prestaties in Exige-land. De Artega heeft dankzij een spaceframe chassis en composietpanelen immers genoeg aan de 300pk sterke 3.6 V6 van de toekomstige Passat R36. En met genoeg bedoel ik een klassieke sprint onder de 5 en 280 voluit – meteen de reden waarom de ingenieurs niet op zoek ging naar meer.

De eveneens van Volkswagen geleende DSG-bak maakt die cijfers trouwens zo realistisch als de Belgische regeringscrisis. Al zullen puristen ongetwijfeld een traantje laten over het gebrek aan een manueel verzetje. Te beoordelen aan de massale belangstelling op het Salon van Frankfurt én de lepeltrend die door de nieuwe Skyline en 430 Scuderia onderbouwd wordt, mag dat geen onoverkomelijke hindernis zijn. Zolang je maar een rechterbeen en 75.000€ hebt.

In de gaten houden, die Artega.