Share a little biographical information to fill out your profile. This may be shown publicly.

 

We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

De Nederlandse autojournaliste Viola Robbemondt onderhoudt een weblog: goed. En te beoordelen aan haar kritische rijtests is ze niet op haar mond gevallen: nog beter. Bovendien komt ze in 2009 met de nieuwe rubriek ‘Topper van de Week’ die over “modellen, mensen uit de autobizz of aanverwanten” gaat: ideaal. Maar dan rijdt ze in volle Elfstedenkoorts een scheve schaats door Toyota.nl te loven met hun laatste initatief, een reeks Avensis-filmpjes die importeur Louwman & Parqui met Vicky-Butler Henderson draaide. En dat staat (zoals Carwoman ongetwijfeld weet) garant voor een vette cheque en meer marketinggezeik dat een overbetaald reclamebureau bij mekaar kan dromen. Sterker nog: op een bepaald moment geeft zelfs Vicky knipogend toe dat ze zwaar uit haar nek ligt te kletsen zoals onderstaande still bewijst:

Maar dat blijkt Viola niet te storen: “Vicky test ze vanuit het perspectief van een consument en gaat na of Toyota de beloften van de nieuwe auto’s ook echt waar maakt. Dit alles in de luchtige, vermakelijke stijl die de Engelsen zo eigen is. Ik zeg: schot in de roos.” Asjemenou?! Test vanuit het perspectief van een consument? Gaat na of Toyota de beloften van de nieuwe auto’s ook echt waar maakt? Is er misschien solden in de Nederlandse koffieshops? Of is dit een spontane sollicitatie voor een presentatorfunctie bij een gesponsord autoprogramma? Want anders zie ik echt niet in wat dit bericht op het weblog van een onafhankelijke autojournaliste te zoeken heeft. Nog maar te zwijgen van de schade die dit soort schnabbels aan Henderson’s reputatie aanrichten…

Daarom zeg ik: dit is niet de topper van de week, maar de misser van het jaar.

[Quotes: Carwoman.nl, origineel bericht hier, Avensis-video alhier]