Share a little biographical information to fill out your profile. This may be shown publicly.

 

We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

Nieuwsjunks zijn we niet op DRIVR (tenminste niet in de klassieke betekenis van het woord), maar dat impliceert nauwelijks dat de premières van het Salon van Genève ons koud laten. Sterker nog: van zodra de zoeklichten in Zwitserland aanfloepen, verzorgt Pieter naar goede gewoonte een overzicht van het beste wat de motorshow te bieden heeft. Maar vooraleer het zover is, presenteren we graag vijf modellen die hoedanook in productie gaan en de ethos van dit webzine hoog in het vaandel dragen. Kortom: DRIVR-cars ten voeten uit die het merendeel van ons realistisch kan ambiëren. Blijft alleen de vraag voor welke u vrijwillig een nier zou afstaan?

1. Alfa Romeo MiTo GTA: 240pk, +-1.200kg, +-28.000€

allfaromeomitogta

! Legendarische badge belooft vooralsnog ongerealiseerd potentieel
? Overmatige elektronica zou het rijplezier kunnen fnuiken

2. Audi TT-RS: 340pk, +- 1.400kg, +- 45.000€

audittrs

! Audi gaat back to the roots met een 2.5 vijfcilinder turbo
? Korte wielbasis en Quattro-aandrijving voorspellen veel grip maar weinig slip

3. Mazda 3 MPS: +- 265pk, (geen gewichtsopgave), (geen prijsopgave)

mazda3mps

! Gegarandeerd de meeste pk’s voor uw zuurverdiende euro’s
? Zonder RevoKnuckle-ophanging van Ford kunnen die wel eens in rook opgaan

4. Ford Focus RS: 305pk, 1467kg, 32.150€

fordfocusrs

! Op droog hoegenaamd even snel als de Japanse rallyspecials
? Over nattigheid zwijgt Ford in alle talen

5. Renault Mégane RS: +- 250pk, +- 1350 kg, +- 24.000€

renaultmeganers

! Traditioneel een goede basis voor gefocuste R-modellen
? Traditioneel gezegend met het stuurgevoel van een kauwgom

Dus wat zal het worden? Een onstuimige Italiaanse, gedegen Duitse, veilige Japanse, opzichtige Britse of een verleidelijke Franse? Antwoorden via de elektronische briefkaart hieronder.