Share a little biographical information to fill out your profile. This may be shown publicly.

 

We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

De marketeers van Citroën verdienen een goedgemikte stamp onder hun gat. Hebben ze eindelijk een toptalent van formaat onder contract, presteren ze het nog om ‘s mans reputatie volledig naar de vanen te helpen met een ronduit belachelijke versie van zijn bedrijfsvoertuig: de Citroën C4 ‘by Loeb’. Nu heb ik de 35-jarige rallypiloot nog nooit ontmoet (dat is voor straks), maar ik heb zo een vermoeden dat hij zich iets anders had voorgesteld bij een homologatiespecial ter zijner ere…

Iets in de zin van: geen kitchy handtekening op de deuren, geen hertekende spiegels, geen nieuwe spoiler en al zeker geen rood stiksel rond de vloermatten. Want daarnaast is er exact niets aan de C4 veranderd – net als bij de eerste ‘by Loeb’-editie van twee jaar geleden. En die had tenminste geen mislukte graffiti op zijn flank. Neen – dit is ronduit ondermaats voor een bedrijf dat jaarlijks miljoenen in de rallysport pompt. En voor wat? Om de dag na de zoveelste overwinning hoegenaamd één C4 meer te verkopen? Ik dacht het niet. Sterker nog: ik vraag het hem persoonlijk. Want DRIVR heeft vandaag exclusief toegang tot een bijzonder duel tussen Loeb zijn C4 WRC en een Belgische bekende met een fetisj voor leder. Enig idee waar we vandaag uithangen?

citroenbyloeb1

citroenbyloeb2

citroenbyloeb3

citroenbyloeb5