Share a little biographical information to fill out your profile. This may be shown publicly.

 

We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

car_photo_305272_25

Het moet gezegd: DRIVR was bij de eerste om de ware toedracht van de Citroën DS-revival te publiceren. Daarnaast neemt dit webzine ook geen blad voor de mond als het over de participatie van de Double Chevron in het WRC-rallykampioenschap gaat: “En voor wat?” klonk het vorige maand nog op deze pagina’s, “om de dag na de zoveelste overwinning hoegenaamd één Citroën C4 meer te verkopen? We dachten het niet.” Maar daar komt volgens de fantasten van AutoExpress binnenkort verandering in.

car_photo_305271_25

Bronnen binnen Citroën zouden het Britse automagazine toevertrouwd hebben aan een sportieve versie van de DS3 (de eerste van drie DS-varianten die volgend jaar op de markt komt) te werken. De aandrijving wordt waarschijnlijk verzorgd door de gekende 1.6 turbo van de Peugeot 207RC en Mini Cooper S die een top van 225 en 7,5s naar de 100 moet faciliteren. Het onderstel komt dan weer van de volgende generatie C3 dat volgens dezelfde bron duchtig aangepast wordt om supersportief voor de dag te komen. Veerbollen staan dus niet op het programma…

car_photo_305270_25

Nemen we AutoExpress op zijn woord, dan zal de DS3 GT niet allen gaan maar ook staan als de Cooper S – met een gapende luchthapper op de motorkap, een wit dak en een diffuser-arrangement dat naar de GTConcept knipoogt. Met een beetje geluk breit Citroën daarna nog een écht vervolg aan zijn roemrijk rallyverleden met een vierwielaangedreven versie om Sébastien Loeb eindelijk een waardige bedrijfswagen te schenken. Op hoop van zegen.

[Bron & Impressies: AutoExpress.co.uk]