Share a little biographical information to fill out your profile. This may be shown publicly.

 

We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

De nieuwe GT3 RS is er! Heb je kinderen, dan zijn ze voortaan dol op papa; je koopt immers een auto met een klimrek waar normaal de achterbank zit. Niet alleen rijplezier, maar ook goed voor de populariteit binnen het gezin dus. De nieuwe RS is nog lichter dan de gewone GT3, maar hoe zwaar de auto precies wordt is nog niet bekend. Verder zijn er 450 pk’s voorhanden, en dat zijn er vijftien meer dan in de standaard GT3. De vering is verfijnd en de handgeschakelde zesbak is voorzien van kortere verhoudingen.

porsche-911-gt3-rs-facelift-2

Het stabiliteitsprogramma PASM wordt standaard geleverd maar wel in een aangepaste versie die je minder snel op de vingers tikt. Ook vermeldenswaardig is dat de stijfheid van de motorophanging zich aanpast aan je rijstijl voor een optimale balans tussen extra gevoel bij hoge snelheden en optimaal comfort bij rustig rijden. Alsof je ooit rustig zou willen rijden in deze raket op wielen.

porsche-911-gt3-rs-facelift-1

Over de wielen gesproken: de 19-inchers staan wat verder naar buiten dan normaal voor meer grip en scherper sturen. De kekke kleurtjes zijn leuk op zo’n scheurijzer, maar de luchthapper á la MG ZX / Rover 25s hadden ze van mij achterwege mogen laten. Prijskaartje? Zonder belastingen 122.400 euro; in Nederland mag je daar gerust 210.000 euro van maken. Voor dat geld koop je wel een homologatieversie van de racewagen die volgens Porsche zijn roots heeft bij de 911 Carrera RS van 1973. Maar over die laatste binnenkort meer…

porsche-911-gt3-rs-facelift-4
porsche-911-gt3-rs-facelift-3
porsche-911-gt3-rs-facelift-5

[Porsche GT3RS Microsite alhier]

Share Button