Share a little biographical information to fill out your profile. This may be shown publicly.

 

We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

Vriendjes worden met de Aston Martin Rapide?  Het kan! De Britse autofabrikant heeft besloten Facebook in te zetten als marketingtool en lanceert 11 foto’s via een speciaal ingerichte Aston Martin Facebook pagina. Of dit soort marketingacties nuttig zijn voor een merk als Aston Martin durf ik te betwijfelen. De potentiële klantenkring zit wellicht liever in de Lion’s Club, maar kwaad zal het internetavontuurtje ook niet kunnen. Die ene fanboy die over een paar weken de lotto wint is immers ook een klant…

am_rapide

Wat het interessant maakt is dat de Facebook pagina van Aston Martin één van de betere en meest complete is, terwijl je zou verwachten dat mainstream merken als Volkswagen, BMW of Toyota veel meer aan dit soort initiatieven hebben. Hun doelgroep zit immers meer op social networking sites als Facebook dan de gemiddelde AM-klant. Waar Aston Martin uitpakt met video, galleries en andere lekkernijen zul je dit bij voorgenoemde merken niet aantreffen. De meesten hebben niet eens een officiële pagina maar pagina’s opgezet door fanboys of lokale dealers. Het lijkt erop dat een hoop merken nog moeten wennen aan de social networking hype, maar Aston Martin hoeft zich verder weinig zorgen te maken. Nu alleen nog een mooie wallpapersectie, en de fans hebben niets meer te klagen.

am_2
am_3

Trouwens: topper of flopper die vierdeurs-Aston?

Share Button