Share a little biographical information to fill out your profile. This may be shown publicly.

 

We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

Het verhaal achter de Cygnet, Aston Martins stadswagentje, kennen we al. En dus ook de reden van zijn bestaan: de incompatibiliteit van de steeds strengere CO2-Euronormen en een merk dat uitsluitend bulderende V8’en en V12’s huisvest. Om hun gemiddelde uitstoot te beperken, bieden de Britten Arabieren dus (uitsluitend) aan bestaande klanten een veredelde Toyota iQ aan. Niet erg cool, en bepaald on-Aston. Dan maar stevig promotie voeren, moeten ze gedacht hebben.

Aston Martin Cygnet

In zijn eerste reclamefilmpje speelt de Cygnet dan ook een bijrol. De aandacht is gevestigd op een duo free runners die saltoënd de Astonfabriek doorkruisen in een race naar de nieuwe dreumes. Het filmpje lijkt geen enkel punt te maken, behalve dan een verhoopte afstraling van hipheid van de twee acrobatische nozems op de Cygnet. Nog los van het feit of zo’n goedkope poging enige slaagkansen heeft, stel ik mij hier vooral vragen bij het gekozen doelpubliek. Of denkt Aston echt dat een bende hangjongeren tot haar klantenkring behoort? En dat hun mening over de Cygnet echt een verschil maakt? Dat kan beter, Aston. Dat kan veel beter.

Share Button