Share a little biographical information to fill out your profile. This may be shown publicly.

 

We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

Wat BMW blijkbaar niet kan, doet RUF wel. Onder de uitgestrekte motorkap van de Z4 schijnt geen plaats te zijn voor een V8, maar de Porschetuner weet er wel doodleuk eentje achterin een 911 te proppen. Heiligschennis? Misschien. Spannend? Zeker.

RUF RGT-8

RUF ontwikkelde zelf een compacte 4.5 V8, die 550 pk levert bij een muzikale 8500 toeren per minuut én meer dan 30 kg lichter is dan Porsches eigen flat six. Via een manuele zesbak gaat de power integraal naar de achterwielen. De Duitsers laten er geen twijfel over bestaan: deze wagen is géén GT meer, maar een rasechte racewagen. Vandaar ook de ingebouwde rolkooi, keramische remmen en carrosserie uit aluminium en carbon.

RUF RGT-8

Toch liegen we niet als we zeggen dat de RGT-8 een groene wagen is – kijk maar naar de foto’s. Opvallen doe je dus gegarandeerd, maar als het toch nog iets exclusiever mag, biedt RUF ook een optiepakket aan genoemd naar onze eigen Paul Frère. De man heeft een lange geschiedenis bij Porsche, maar volgens RUF is het specifiek zijn klassezege in Le Mans 1953 in een 550 Coupé die de aanleiding is voor dit eerbetoon. Het Frèrepakket bestaat uit een unieke voorpartij (bumper en wielbogen) en een speciale interieuruitvoering.

Wat denken de Porschefans van de RGT-8? Blasfemisch of orgastisch?