Share a little biographical information to fill out your profile. This may be shown publicly.

 

We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

Vroeger, in lang vervlogen tijden, betaalde je nog gewoon een eenmalige winkelprijs voor een videospel. Tegenwoordig begint het daar pas mee. Neem nu Forza Motorsport 3 – de beste racegame van het moment. Een half jaar geleden betaalde ik nog 60 euro voor mijn exemplaar, maar sindsdien zijn er maar liefst negen downloadbare pakketten met extra content uitgebracht. “Joepie, meer raceplezier” of “verdorie, meer geld kwijt”?

forza10_1000

Een beetje van beide, eigenlijk. Voor tien nieuwe auto’s vraagt Microsoft 400 MS Points, omgerekend zo’n 5 euro. Op zich niet zo veel geld, toch? Tot je bedenkt dat er in het originele spel al 400 wagens beschikbaar waren, die je nog lang niet allemaal uitgeprobeerd hebt. En je voor alle uitbreidingspakketten samen bijna even veel geld kwijt bent als de hele game je aanvankelijk gekost heeft.

Bovendien zitten er bij de tien wagens in elk pakket gegarandeerd enkele die je nooit gebruikt wegens oninteressant – vooral omdat de Amerikaanse spelontwikkelaars zich vaak lijken te richten op de eigen markt. Dat ze echter wel degelijk voeling hebben met wat DRIVRs bezig houdt, getuigt het aantal interne links dat we konden leggen in onderstaand overzicht:

WORLD CLASS CAR PACK (13/07/2010)

SUMMER VELOCITY CAR PACK (08/06/2010)

Peugeot RCZ

EXOTIC CAR PACK (10/05/2010)

ROAD & TRACK CAR PACK (13/04/2010)

JALOPNIK CAR PACK (05/03/2010)

NÜRBURGRING GRAND PRIX CIRCUIT (05/02/2010)

nurburgring1

AUTOWEEK CAR PACK (14/01/2010)

HOT HOLIDAYS CAR PACK (01/12/2009)

Ferrari 599XX

MOTORSPORTS LEGENDS CAR PACK (23/10/2009)

Grijp gerust de kans aan om nog eens door de DRIVR-archieven te bladeren – maar vergeet hieronder niet te vertellen wat jij van de evolutie richting betalende dowloadable content (DLC) vindt!

Share Button