Share a little biographical information to fill out your profile. This may be shown publicly.

 

We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

Huisvriend Hans (van de generale Rundskop-repetitie ‘Carlo’) aan de lijn. Of ik misschien weet waarom de UPS pakjesvloot nooit linksaf slaat? “Omdat het bedrijf rechtse sympathieën heeft?” probeer ik met een knipoog, maar dat blijkt niet correct. Sterker nog: er zouden drie goede redenen zijn om enkel rechts af te slaan, temninste als je vloot meer dan 100.000 grondeenheden telt zoals bij de United Parcel Service het geval is.

upstruck

Voor de raap weg: rechts afslaan is veiliger, sneller en zuiniger volgens The Men in Brown. Veiliger omdat je geen kruisend verkeer hebt en dus minder kans op ongevallen, sneller omdat je in rechtsrijdende landen (en zeker in Amerika) niet moet wachten om rechtsaf te slaan, en zuiniger omdat er minder lang gereden wordt en dus minder verbruikt. 190 miljoen kilometer minder als we de cijfers van UPS mogen geloven, en dat sinds de koerierdienst in 2001 een computer gekocht heeft…

Niet zomaar een computer natuurlijk, maar een systeem dat die rechts georiënteerde routes berekent – ook al komt het daardoor voor dat de herkenbare Grumman Olson-busjes mekaar kruisen. Eveneens vreemd is dat de oude camionettes geen GPS hebben aangezien elke werknemer zijn vaste routes moet memoriseren. Stuurbekrachtiging is evenmin van de partij, net als airconditioning die opvalt door afwezigheid. Of waarom dacht je dat die schuifdeur altijd open staat?

[Foto: Navymailman]

Share Button