Share a little biographical information to fill out your profile. This may be shown publicly.

 

We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

Brachten we jullie als een van de eersten op de hoogte van de Mégane RS Trophy, dan zijn we blij dat opnieuw te kunnen doen met de finale versie van de Clio RenaultSport. Want als allerlaatste vertegenwoordiger van de atmosferische mini-hatches, heeft de gelauwerde Clio recht op een passend adieu. Dat komt er zo goed als zeker in de vorm van een hardcore raceversie die qua filosofie nauwer aanleunt bij de niets ontziende R26.R dan de recente RS Trophy van grote broer Mégane. De specs beloven dan ook vuurwerk!

clio rsr

Het prototype dat in de buurt van Dieppe gespot werd, zou volgende specs hebben:

  • Evolutie van Cup-chassis en ophanging
  • 230 pk (30 pk extra) afkomstig van de atmosferische 2.0
  • Carbon motorkap
  • Plexiglas ruiten
  • Unieke velgen
  • Specifiek uitlaatsysteem
  • R.S. Monitor
  • Vijfpuntsharnassen
  • Gestript interieur
  • Gewicht van minder dan 1.200kg
  • 0-100 in 6 seconden
  • Topsnelheid van + 240km/h
  • Race-geïnspireerde Recaro kuipstoelen
  • Gelimiteerd tot 300 stuks met serieplaatje
  • Prijsindicatie: 30.000 euro

Ingrediënten die garant staan voor een stevige cocktail en niet alleen de huidige generatie gepast zullen uitzwaaien, maar vooral een ode zullen brengen aan de atmosferische tweeliter die er bij de volgende generatie onverbiddelijk – en eco-gedwongen – uit moet. In ruil komt immers een geblazen 1.6’je dat wel al kennen van de Nissan Juke. Ondanks het forse prijskaartje zal er voor een van de 300 sleutels geheid gebikkeld worden. Want als hij nog maar in de buurt komt van zijn vijf sterren voorganger, of even hoge ogen gooit als zijn ‘Ring- en BMW 1 M Coupé verpletterende broer, dan mogen zijn toekomstige eigenaars zich opmaken voor een DRIVRsfestijn van de ouwe leest; één dat in deze vorm (hoogstwaarschijnlijk) nooit meer herhaald zal worden… To be continued.

[Bron: FA]