Share a little biographical information to fill out your profile. This may be shown publicly.

 

We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

Anno 2011 nog een offline automagazine beginnen – je zou voor minder aan het infuus moeten. En toch is dat exact wat de lads & ladettes van communicatiebureau Funcke bekokstoven met OTTO; een magazine dat geen uitstaans heeft met de huisvaderjournalistiek van de AutoGids, maar des te meer met exotische titels als Carl’s Cars & Intersection die de grenzen van de octaanthematiek erudiet maar bovenal visueel appetijtelijk aftasten.

ottomagazine1ottomagazine2

Existentiële vragen eerst. Hoe denkt OTTO te slagen waar andere falen? Door het beklemmende juk der Vlaamsche taal af te werpen en in het Engels te gaan schrijven. Dat verbreedt niet alleen de lezersbasis, maar ook het aanbod exclusieve producties waar dergelijke bladen op zoek naar zijn. De enige reden om het niet te doen, is de moordende concurrentie die er in de Britpers leeft. Loop daarvoor maar eens een International Magazine Store binnen – de keuze is overweldigend, en bovendien geschreven door native speakers beter dan verengelste Belgen.

OTTO doet er dan ook goed aan om uit het vaarwater van de CARs & Octanes te blijven, en een kwartaalblad te publiceren dat zwaar op kwaliteitsfotografie inzet. Daarvoor zien we in de preview beelden van Johan Jacobs (die voor de gelegenheid zijn Hasselblad nog eens bovengehaald heeft), Peter Guenzel (wiens werk we van het Lotus Magazine kennen) en Lies Demol (die onze huisfotograaf nog het een en ander bijgebracht heeft). En nu de naam van één WAFT-lid gevallen is, kunnen we Bart Lenaerts er al evengoed bij vermelden. Want dat duo gaat zeker stukken voor dit nieuwe Belgische autoblad produceren. Vanaf maart 2012 in de rekken voor twaalf euro rond.

Share Button