Share a little biographical information to fill out your profile. This may be shown publicly.

 

We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

roadinc1

Je kent ze vast en zeker, de autoboeken die soldenhoog in de slegtere boekhandels van dit land gestapeld liggen. Afgeprijsd tot zo’n inferieur getal dat je soms niet anders kan dan eentje te adopteren, om thuis pas te beseffen dat het weer zo’n dertien-in-een-dozijn-geval is – net als die andere elfendertig in de kreunende boekenkast. Tijd voor iets anders dus, en waarom niet digitaal op iPad beter dan geprint op een stuk boom?

roadinc2

De oplossing ligt volgens ROAD Inc. in een app voor iPad die zij omschrijven als “the first digital object dedicated to the automobile”. Daarvoor zijn er 50 automobielen geselecteerd en meticuleus gedigitaliseerd om het verleden met de heden te blenden: “ROAD Inc. offers a whole new editorial experience, richer than the heaviest book, deeper than a film collection and more immersive than a video game.” Laat ons dat eens even bekijken:

Nu hebben we hier op de redactie geen iPad om ROAD Inc. te testen, maar twee feiten pleiten hoe dan ook in het voordeel van dit kleinood. Het eerste is de fotograaf die ze voor deze job gestrikt hebben: de Zwitser Michael Zumbrunn. Een rasechte John Doe voor 99% van de bevolking, maar een absolute god voor wie met autofotografie bezig is. Haal eens een Octane Magazine in huis om te zien what we’re on about. En dan is er nog de verwaarloosbare kost van deze app: 4,99$. Aan de huidige conversietarieven net 3,85€ wat in drukkerstermen overeenkomt met de pers aanleggen. Nog gezwegen van de “classic-car enthusiast’s dream app”-commentaar van de NY Times… Wie probeert?

Share Button