Share a little biographical information to fill out your profile. This may be shown publicly.

 

We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

NYIASAf en toe klikken we nog eens terug naar de meer dan geslaagde Genève-fotospecial van collega Pieter A. Meanwhile, in the States, vindt op dit eigenste ogenblik de New York International Auto Show plaats. Voor ons meestal minder relevant – en dus geen DRIVR ter plaatse – maar daarom niet minder interessant. We zochten, zoals jullie van ons gewoon zijn, uit de stapels persberichten en roddels de tien interessantste modellen en tips.

BMW M6 Cabriolet

 

 

 

 

 

 

+ Net als de M5 krachtiger, sneller én zuiniger dan z’n V10-voorganger
– Krijgt allicht concurrentie van binnenuit/vlakbij
? … maar krijgt hij ook Active Sound Design?

SRT Viper

 

 

 

 

 

 

+ Some things never change: een ongeblazen V10 van 8,4 liter (631 pk en 814 Nm)…
-… maar de Viper maakt het zich daardoor knap lastig op onze markt
? Doet het ondanks Fiat-allianties alsnog met eigen onderstel. Gemiste kans?

Fisker Atlantic

 

 

 

 

 

 

+ Strike two voor Henrik Fisker
– Deze Fisker lijkt vooral financiële kinderziektes te hebben
? Doet de range extender van BMW beter dienst dan die van GM?

Jaguar F-Type

 

 

 

 

 

 

+ De CX-16 gaat iets vroeger in productie dan gepland…
– … maar zal het ook als coupé zonder z’n zijwaarts openende achterruitgimmick stellen
? Lost de F-Type de verwachtingen in die z’n naam met zich meebrengt?

MINI GP II

 

 

 

 

 

 

+ Gerucht bevestigd. MINI en gepeperde hatches: altijd fijn
– Allicht meteen uitverkocht
? Wat doen meer dan 220 paarden met de voortrein?

Nissan NV200 NY Taxi

 

 

 

 

 

+ Wolkenkrabbers spotten door het transparante dak
– Betekent het einde van de Crown Vics
? Komt er ook een hybride?

Mercedes GL

 

 

 

 

 

 

+ Krachtiger, lichter, zuiniger én “S-Klasse”-comfortabeler…
– … maar ook een stuk groter
? Hoe zit het met het S-Klasse-comfort wanneer het terrein ruwer wordt?

Mazda Takeri

 

 

 

 

 

 

+ Belooft hybride-efficiëntie maar traditionele motoren
– Lijdt – onterecht – nog steeds wat onder een duf merkimago
? Kan Kodo dus wat Nagare niet helemaal kon?

Mercedes SL65 AMG

 

 

 

 

 

 

+ Nog steeds een V12, maar nu mét 7G-Tronic-automaat
– Moet het zonder Performance Package stellen
? Hebben Blue Efficiency-ingrepen bij een SL65 AMG zin?

Shelby 1000

 

 

 

 

 

 

+ Track Mustang met een road legal broertje van 950 pk
– We willen de bandenfactuur niet in de bus krijgen
? Heeft er iemand 150.000 dollar voor over?