Share a little biographical information to fill out your profile. This may be shown publicly.

 

We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

Never judge a book by its cover zeggen de Amerikanen. Maar als er tussen jou en het boek in kwestie een oceaan prijkt, dan zit er niets anders op dan een mening te vormen op basis van persplaatjes. En die zijn voor veel toeschouwers reden genoeg om euforisch te worden (vooral over there natuurlijk), maar niet meteen voor ondergetekende. Tijd voor wat uitleg én een vraag…

Een klassieke schoonheid kan je Corvette nummer zeven (of ‘C7 Stingray’ zoals hij officieel heet) bezwaarlijk noemen. Daarvoor is het lijnenspel zo gecompliceerd als dat van de C6 puur was; een onfortuinlijke evolutie die deels ingezet werd met de ZR1-topversie van het uitgaande model. Of zijn jullie diens plexi kijkgat in de motorkap al vergeten? Akkoord: elk hoekje en kantje heeft een aërodynamische of koelende functie, maar dat verklaart nog niet waarom de achterkant van de C7 eruit ziet als die van een volgende Camaro…

Onderhuids zit het wel snor met de nieuwe ‘Vette. Een aluminium chassis, pushrod-V8 met 450pk en cilinderuitschakeling, manuele zevenbak met auto-blip en optioneel Z51 Performance Pack maken de C7 very 2013 (toch naar hot-rod maatstaven) – maar ging het de Corvette sinds de C1 van 1953 niet over uitstraling? En dan kan ik bij deze Stingray enkel aan de Transformers denken. Of het aan mij ligt dan wel aan de foto’s? Hoog tijd voor een vraag:

Welke van de zeven generaties Corvette mag het voor jou zijn?