Share a little biographical information to fill out your profile. This may be shown publicly.

 

We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

Je weet ongetwijfeld hoe dat gaat. Je zit tijdens de laatste minuten van je middagpauze te surfen tussen de tweedehandsadvertenties, en af en toe kom je een DRIVR tegen die je man maths aan het werk zet. Tegen sommige zoekertjes is echter geen enkele vorm van mannenwiskunde opgewassen, maar toch blijf je kijken. Zoals wij vanmiddag deden bij deze advertentie voor een Porsche 911 RS.

911_rs_rood_2

911_rs_rood_1911_rs_rood_3

Deze 911 RS is namelijk een authentieke ducktail: gebouwd in 1973, met het originele 2,7-literblok van 210 pk. Wat nog meer is: niet alleen is dit tangerine exemplaar een van de 1.580 RS’en die in 1973 werden gebouwd, maar bovendien een van de 200 Lightweight-versies. Die waren gemiddeld 100 kilogram lichter dan de 1.380 RS Touring-exemplaren, en deden de naald dankzij gebruik van lichter staal, dunner glas en gewichtsbesparing binnenin net onder het ton aftikken. Om het plaatje helemaal compleet te maken, heeft dit matching numbers-exemplaar slechts 3.500 kilometer op de teller.

911_rs_groen_1

911_rs_groen_2911_rs_groen_3

Voor je contact opneemt met je lokale bankier: de 911 RS bevindt zich in de Verenigde Staten en de vraagprijs is 512.500 euro. Gelukkig zorgt het Duitse bedrijf dat de auto in opdracht van een klant te koop aanbiedt voor de volledige invoerprocedure en is de hele papierwinkel in de prijs inbegrepen. Voor wie het liever dichter bij huis zoekt of niet voor de oranjerode kleur te vinden is: het Britse Maxted-Page Cars heeft nog een Lightweight in Viper Green staan. De prijs van het kleinood krijg je echter alleen op aanvraag. Misschien maar eerst eens overleggen met de bankier dus.

[Hat tip: Duckie’RS]

Share Button