Share a little biographical information to fill out your profile. This may be shown publicly.

 

We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

Het aanpassen van bolides haalde al meerdere malen de voorpagina op onze webstek. Collega Ken ging vorig jaar nog op zoek naar jullie favoriete Go-Faster onderdeel, waarna er ook in 2013 fervent gepolst werd naar onontbeerlijke opties en koetswerkkleuren. Deze keer zijn we echter op zoek naar de kleine aanpassingen, die voor jullie het verschil kunnen maken en je al dan niet zelf installeert.

944 S2 2

Wie recent nog de redactiepagina doornam door de komst van Bert Claes, kon tussen de Daily  DRIVRs ook m’n Porsche 944 S2 vinden. Wat er echter niet meteen bijstaat, is dat die Daily af en toe ook als RACR dienst doet. En dat betekent compromissen sluiten. Behoud je het comfort om er wekelijks kilometers mee te kunnen malen of bouw je ‘m om tot circuitspeeltje?

Het verwijderen van zowel de achterzetels – daar past toch niemand op – als reserveband en plaatsing van geperforeerde & geventileerde remschijven inclusief grotere Pagid-remblokken blijkt dan ook een logische eerste stap, aangezien beide aanpassingen prestaties verbeteren zonder aan comfort te moeten inboeten. Een Boxster-velgenset met maatje meer geeft meer présence aan de 944, terwijl de reeds beschadigde standaard 16-duimers (en bijhorend rubber) liever rook maken, dan voor de snelle rondetijden te gaan.

944 S2

Verder nog op het lijstje: een mechanisch sperdifferentieel, Recaro’s met vijfpunters, sportstuur, rolstang en -kooi,… Maar dat verhaal is voor later, samen met een uitgebreid trackday-verslag. Deze post is namelijk meer geïnteresseerd in wat een echte petrolhead gaat sleutelen aan zijn eigen wagen. Houdt het DRIVR-publiek het bij een nieuw setje velgen of komt er misschien ook een nieuwe ophanging, (nuttige) spoiler en zelfs opdrijving van het vermogen bij kijken?

Over naar jullie dus:

In welke mate passen jullie de eigen wagen aan?