Share a little biographical information to fill out your profile. This may be shown publicly.

 

We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

Het ziet ernaar uit dat m’n queeste om de Suzuki Swift Sport die ik begin oktober in Duitsland kocht ook na de jaarwisseling gewoon voortgaat. Toen ik collega Ameye, die het DRIVR-testmateriaal boekt bij de importeurs, vroeg of hij niks had staan zodat ik toch minstens tijdens de feestdagen mobiel was, kwam hij met een wel heel toevallig voorstel – althans dat beweerde hij. Of heeft het universum iets goed te maken?

2013_suzuki_swift_sport_5d_01

Maar eerst terug even naar de Bervoets-fleet: sinds de laatste update heb ik kopies van alle documenten (de verkoopovereenkomst, betaalbewijzen en de hele briefwisseling met de garage) bezorgd aan de Insolvenzverwalter – de lokale curator, zeg maar. Die gaat nu bekijken wat er nog mogelijk is, maar waarschuwde me alvast dat het wel even kon duren. Ik vermoed dus dat ik niet de enige gedupeerde ben. Begin deze week belde ik nog om te vragen wanneer hij meer kon zeggen. Met de aankomende feestdagen raadde hij me aan om de eerste week van januari terug te bellen. Maandag 6 januari staat dus alvast aangeduid in m’n nieuwe agenda.

Afgelopen maandag belde collega Pieter dan weer met de melding dat hij iets voor me had weten te strikken voor tijdens de feestdagen: de nieuwe Swift Sport-vijfdeurs. M’n reactie (“Zwansdegijnu?“) lokte aanvankelijk enkele seconden stilte uit, maar toen drong het ook aan de andere kant van de lijn door. “Totaal niet aan gedacht”, beweerde hij, “maar dan heb je wel stof om over te schrijven”. Wees maar gerust.

Voor het artikel dat je hier binnenkort mag verwachten is het jammer dat we de twee niet naast elkaar kunnen zetten, maar nu de nieuwe SSS sinds gisteren in m’n garage staat, betrap ik mezelf erop steeds te vergelijken met z’n voorganger. En de voorlopige conclusie is deze: hoewel de nieuwe generatie niet alleen fysiek gegroeid is maar ook iets volwassener rijdt, blijft het chassis nog steeds lichtvoetig, het stuur aangenaam direct en de gasrespons op peil. Het zullen dus toch nog fijne mobiele feestdagen worden. En het universum en ik? Wij zijn terug quitte.