Share a little biographical information to fill out your profile. This may be shown publicly.

 

We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

Eau Rouge teleporteert elke zichzelf respecterende petrolhead meteen richting Stavelot. Iets specifieker naar het beruchte knikje onderaan de Raidillon, waar het gelijknamige zijriviertje van de Amblève het asfalt van Spa-Francorchamps een eerste maal kruist. Waar het circuit je test of er wel voldoende cojones hangen om flatout te blijven gaan. Of de nieuwe designcultuur van Infiniti een gelijkaardige reputatie kan opbouwen?

Infiniti Q50 Eau Rouge

Nissans’ luxedivisie haalt het doek van een Q50 met dito benaming op het salon van Detroit. Het ‘Inifiniti Q50 Eau Rouge concept’ oppert kernwoorden als ‘gespierdheid’, ‘verfijning’ & ‘ondergewaardeerde prestaties’ voor de vernieuwde designtaal in hun toekomstige line-up. Wat ook hun ervaring in de Formule 1 met Red Bull moet benadrukken.  Zo verduidelijkt design director Alfonso Albaisa toch:“ The design has a number of distinctive Formula One inspired touches. In particular, the sculpted front wing assembly and the rear aerodynamic packaging take their cues from the RB9 race car.” 

infinity Q50 eau rouge

Iets met een verbeterde aerodynamica en downforce dus. Hetgeen de lagere en tevens bredere Q50 klaarspeelt dankzij z’n scherpere voorsplitter, diffuser en het paar stevige schorten langszij. Verder vinden ook 21-duimers en een dubbelgebekt uitlaatsysteem een rol naast enkele gewichtsbesparende accenten uit carbon.

Technische specificaties schitteren voorlopig nog door afwezigheid, al zou de standaard motorisering uit het Amerikaanse model volgens ons geen slechte gok zijn. De 3.7-liter V6 met 329 pk en zeventrapsautomaat claimt de 100 in 5,3 seconden, terwijl een hybrideversie met 360 pk  (3.5-liter V6 en 50 kw elektromotor) daar nog vier tienden van afsnoept. Benieuwd of de Europese concurrentie genre BMW M3, Mercedes C63 AMG en Audi RS4 zich zorgen moet maken.