Share a little biographical information to fill out your profile. This may be shown publicly.

 

We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

TIP: de lichting van vorige week staat HIER opgelijst

Number_32_truck_at_TMSRechttoe rechtaan autonieuws, het blijft een moeilijk evenwicht op DRIVR. We hebben immers tal van concullega’s die dat sneller én beter doen dan wij, temeer omdat onze focus vooral op achtergrond en testwerk ligt. Maar helemaal geen nieuws brengen, da’s ook zo sneu. Want we durven zelfs te denken dat jullie onze eerste indruk op wagen X en bolide Y wel weten te appreciëren. Daarom voortaan elke zaterdag: een overzicht van de nieuwe lanceringen!

Hennessey Venom F5

m1myrrkbkg8t

0154413001407160052_0 hennessey-venom-f5-profile-rendering

Wie dacht dat de heren bij Hennessey het bij een topsnelheid van 435 km/u gingen laten, zit goed mis. Want de tuners uit Texas zijn van plan hun eigen record te verbreken met een opvolger op die befaamde Venom GT. De snelheids- en (toekomstige) recordbreker zou daarvoor meer dan 1.400 pk krijgen in een koets van amper 1.300 kg – eat this Koenigsegg one. De extra output is vooral te danken aan de (nóg) grotere dubbele turbochargers, terwijl het blok door een beter injectiesysteem en verhoogde koelcapaciteiten duurzamer moet worden. Het streefdoel van 290 mph (466 km/u) impliceert echter ook dat ze aerodynamisch aan de slag moeten. Zo zal de weerstandscoëfficient van 0.44 naar 0.40 gaan & blijft er voldoende downforce over dankzij de diffuser en inklapbare achtervleugel. Verder op het lijstje staat ook nog stabiliteits- en tractiecontrole op basis van GPS-technologie, een automaat met enkele koppeling en flappy paddles, alsook een manuele bak voor de waaghalzen onder ons. Als je er al eentje (van de 30) wil én kan bemachtigen, want een prijskaartje onder de 1 miljoen euro is niet te verwachten. Maar dat mag ook wel voor een straatlegale hypercar waar je 400+ km/u mee kan knallen.

+ power-to-weight ratio van 1,07
– duur én exclusief
? Wordt het snelheidsrecord opnieuw gebroken ?

Porsche GT3 RS

Porsche-911-GT3-RS-1200x800-93c36526fb4967e7

Porsche-911-GT3-RS-1200x800-cb8c9b1318ab8f18 Porsche-911-GT3-RS-1200x800-7e3aa6b606ea5386

Als het kraantje in de badkamer lekt zit je met een probleem. Als er patentfoto’s van de nieuwe Porsche 911 (991) GT3 RS lekken zit je ook met water, zij het dan wel in je mond. Want na de hopen kritiek die de normale 991 GT3 moest vangen – motorproblemen, gebrek aan een manuele bak, etc.. -, kan de top of the range GT3 RS dat maar beter goed maken. En dat lijkt op papier geen probleem te zijn. De RS verliest zo’n 100 kg gewicht, blèrt een slordige 493 paardenkrachten en kan voor ongeveer €170.000 ieders circuitmonstertje worden vanaf 2015. Voorlopig blijft het echter prentjes kijken en wachten op de officiële onthulling. Stay tuned!

+ Koning der 911-en
– Hopelijk zonder motorproblemen
? Komt er een manuele bak op de optielijst ?

McLaren P1 MSO

mclaren P1 MSO

mclaren p1 mso mclaren p1 mso

Naar aanleiding van het Concours d’Elegance op Pebble Beach gaat de personalisatiedivisie van McLaren, Special Operations (MSO), druk aan de slag met hypercar P1. En dat om de mogelijkheden tot personalisatie van het Britse merk fel in de kijker te plaatsen. Hiervoor krijgt hun P1 – in contrast met de exclusieve tint grijs – oranje accenten, een hoop extra carbon en vooral ook een goudplaat (24 karaat) dat dienst moet doen als hitteschild – als referentie naar de legendarische McLaren F1. Officiële prijzen schitteren voorlopig nog in afwezigheid, maar met een miljoen (of twee, drie) ben je er waarschijnlijk niet zo ver af.

+ Extra Exclusief
– Geen onderhuidse upgrades
? Wat zal dat gaan kosten ?