Share a little biographical information to fill out your profile. This may be shown publicly.

 

We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

TIP: Lees zeker ook de terugblik van Jeroen Thys, Pieter, Ruth en Benny!

De #DRIVRrit was natuurlijk het orgelpunt van onze vijfde verjaardag. Maar als uitsmijter laten we alle ex-redacteurs nog eens aan het woord die sinds 2009 DRIVR hebben gemaakt tot wat het vandaag is. Je vindt hun naam vaak terug als auteur of fotograaf in het archief, maar wegens tijdsgebrek of (extra)professionele verplichtingen hingen ze noodgedwongen de sleutels aan het haakje. Deze week: Casper Heij!

heij_caterham

Wat is je beste en slechtste DRIVR-herinnering?

Mijn beste herinnering in algemene zin is dat het mijn eerste structurele blogervaring in automotive land was. Mijn slechtste herinnering is waarschijnlijk dat ik moest stoppen met schrijven voor DRIVR. Ik vind dat nog steeds jammer, omdat ik DRIVR een prettige site vind die zich focust op het allerbelangrijkste: rijplezier. Een van de betere Nederlandstalige autosites wat mij betreft. Autoblog.nl made me an offer I couldn’t refuse, anders had ik waarschijnlijk nog steeds voor DRIVR geschreven.

Op welk artikel van jouw hand ben je het fierst?

Een hoogtepuntje was een post over Low-Budget DRIVR-Fun. Dat resulteerde in tientallen reacties op het artikel. Iets wat in die tijd nog zelden tot nooit gebeurde.

heij_lowbudget

Wat mis je het meest aan DRIVR? En het minst?

Het meest mis ik het gevoel van bouwen aan iets nieuws. Voor mij voelde het destijds alsof we als een klein groepje petrolheads ten strijde trokken om iets moois neer te zetten, iets wat zich onderscheidde door niet teveel op nieuws te focussen maar juist op autocultuur. Ik was – en ben – van mening dat dat te weinig bestaat online, die focus op liefhebberij in een aangenaam jasje.

Wat vind je nu van de site?

Ik vind DRIVR.be nog steeds mooi, nog altijd herkenbaar en helder. Hoewel ik er minder kom dan vroeger, voelt het nog altijd heel vertrouwd.

heij_blomqvist

Doe je vandaag nog iets met auto’s?

Hoe kan een échte DRIVR dat niet doen? De voornaamste reden om te stoppen met schrijven voor DRIVR was dat me een betaalde job werd aangeboden bij Autoblog.nl. Voor hen schrijf ik artikelen en presenteer ik video’s over nieuwe auto’s, maar ook classics, occasions en autobeurzen. Daarnaast werk ik als fotograaf, waarbij ik een aanzienlijk deel van mijn tijd besteed aan het vastleggen van auto’s.

Wat staat er momenteel in je garage?

Een garage heb ik niet, maar in bezit zijn op dit moment een Peugeot 206 GTI en een Saab 9-5 Aero. Die laatste is de nieuwste aanwinst, aangeschaft voor de comfortabele snelwegkilometers. De eerste is twee jaar lang mijn daily geweest, voorzien van lekkere Sparco-stoelen en wat andere kleine mods. Het blijft echter een Franse: Le Lion Bleu begint aardig wat nukken te vertonen, en om er 25-30.000 kilometer per jaar mee te blijven rijden was niet langer mogelijk met een levenservaring van 245.000 kilometer. Ze blijft wel staan, hoewel oude liefde roest. Maar ze zal vooral voor korte ritjes en voor een lekker stukje rijden op zondagmiddag nog wel even op de stoep blijven staan.

heij_saab

[Foto Caterham: Louis Blom]