Share a little biographical information to fill out your profile. This may be shown publicly.

 

We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

Nu de heren bij Aston Martin hun centenary goed en wel overleefd hebben, richten ze hun blik naar de horizon – en verder. Niet alleen lijkt hun deal met AMG nu al vruchten te gaan afwerpen, ze mogen vanaf heden ook Matt Becker – ‘Chief Test’ en ‘Development Engineer’ bij Lotus – tot hun innovatieve equipe rekenen. Na een 26-jarige carrière bij Lotus besluit de man er namelijk voor te zorgen dat de volgende generatie DB’s even goed op de baan liggen als ze eruit zien.

spy-shots-aston-martin-db9-2016-003

Maar laat ons eerst nog even die deal met Mercedes-AMG bekijken. De sportafdeling van Mercedes zou zowel hun AMG-motorblokken als elektronische knowhow delen, om zo Aston Martin met vier wielen in hun tweede eeuw te zetten. Zo verduidelijkte ook hun CEO Ola Källenius: “We are proud to work with Aston Martin and provide them with powertrain and e/e components for their forthcoming sports cars. This is proof of AMG’s technological and performance expertise and a real win-win situation for both sides.”

Toekomstmuziek, horen we jullie denken? Niet helemaal. Niettegenstaande hun next-gen DB9 pas in 2016 wordt onthuld, zijn er uit het kamp van GoCar reeds spyshots opgedoken van een ‘nieuwe’ Aston. Die zou volgens hen op het modulaire VH-platform rijden en geen typisch Brits geluid produceren. En wij zijn heus niet de enige die de link met Mercedes’ kleinste AMG-GT en diens 4.0-liter V8 BiTurbo quasi meteen opmerken.

MattBeckerEspritS1_08-L

Waar Matt Becker dan in het verhaal past? Vrij eenvoudig: de Brit moet ervoor zorgen dat Aston Martin zowel technologisch als dynamisch kan bijbenen met grote namen als Porsche, Jaguar en Maserati, zonder de kernwaarden van het bedrijf uit het oog te verliezen. Head of design Marek Reichman stelt het als volgt: “Aston Martin is at a junction in terms of investment. We have eras; Porsche has continuum, an evolution. We have clear design periods, whether that’s the DB series of cars, the V8s or the more recent cars. But we’re on the edge of a new era now.” Becker zou al vanaf 5 januari aan de slag moeten, al zal hij eerst grondig kennis moeten maken met het Aston Martin van vandaag. Succes ermee, Mr Becker.