Share a little biographical information to fill out your profile. This may be shown publicly.

 

We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

944Ik herinner het me nog het alsof het gisteren was. De 944 stond nog geen maand op de oprit of ik mocht moest het ritje naar Gent al op besneeuwde (binnen)wegen ondernemen. En dat met zomers rubber, achterwielaandrijving, de afwezigheid van enige tractiecontrole en gelukkig ook ABS. Het draaide uit op een van de meest memorabele ritten van de voorbije twee jaar, al zou ik het niet meteen opnieuw doen.

En dat ligt noch aan de 944, noch aan m’n stuurmanskunsten – voor zover die er al zijn – maar aan het gebrek aan winterbanden. Voor- of achterwielaangedreven bolides, het maakt niet uit op hoeveel banden de kracht wordt verdeeld, het rubber moet bijten. Kijk daarvoor maar eens naar onderstaand filmpje.

Stel dat je naast een zak geld, maakt niet uit hoeveel, ook twee volle maanden sneeuw ‘cadeau’ krijgt en je net een nieuwe wagen moet kopen. Voor welke configuratie ga je? Kies je een hot hatch, een sportieve RWD-coupé of een 4X4-SUV genre Land/Range Rover, al dan niet met aangepast rubber? Of ga je zoals ex-redacteur Benny Herdewyn voor een veredelde kever? Iets wat het volgende filmpje dan weer magistraal in de verf zet.

Kortom: wat is voor jou de ideale Winter-DRIVR?