Share a little biographical information to fill out your profile. This may be shown publicly.

 

We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

Dit weekend er even tussenuit geweest. Met enkele vrienden een chalet in de Ardennen gehuurd, en vlak voor het vertrek nog een tester opgepikt voor de komende week. De tester in kwestie heeft de afgelopen dagen uitstekend dienst gedaan voor vier man en bagage. Zodanig zelfs dat ik me er meteen een langere reistrip in zou zien afleggen.

subaru_brz_vs_mazda_mx5_hanabi_46

Voor de duidelijkheid: het gaat om de Mercedes C 250 BlueTec break, met zeventrapsautomaat die ideaal reageert op meanderend snelwegverkeer, en Agility Select waarmee je de ophanging comfortabel genoeg kunt instellen voor minder goed onderhouden achterafwegen. De viercilinder diesel scoort misschien geen podiumplaats voor DRIVRs, maar is met 204 pk wel voldoende krachtig voor inhaalmanoeuvres en een aangename kruissnelheid, terwijl hij het verbruik binnen de perken houdt. Bovendien is hij naar goede persdemogewoonte vrij volledig aangekleed, wat betekent dat mijn passagiers en ikzelf qua comfort zeker niets te kort kwamen. Maar daarover later meer.

2014_jaguar_f_type_v6_s_19

Want dat zette me aan het denken: wat maakt voor jullie de ideale reisauto? Voldoende bagageruimte zal ongetwijfeld hoog op de prioriteitenlijst staan, maar wat volgt er dan? Een zuinige dieselmotor om kilometers te vreten of toch een soepel benzineblok? Comfortabel instelbare stoelen? Een automaat of toch liever manueel? Of gooien jullie het over een volledig andere boeg en houden jullie het in ware Lotus– of F-Type-stijl op een sportzak in een kleine bagageruimte en gaat het dak naar beneden? Kortom: wat maakt voor jullie de ideale reisauto?