Share a little biographical information to fill out your profile. This may be shown publicly.

 

We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

Afgelopen zondag doorgebracht met twee Jaguars ergens te lande. Jazeker, ik besef hoe decadent die zin klonk, maar het resultaat belooft bijzonder spectaculair te worden en zie je binnenkort hier. Eén van die Jags was de F-Type, die al in verschillende gedaantes voor onze lens gepasseerd is, en waarvan we dus perfect een van de irritantste eigenschappen konden voorspellen.

vraag_jag_01

De F-Type heeft namelijk deurklinken die in het koetswerk verzonken zijn, en die eruit springen wanneer je op de ‘open’-knop van de afstandsbediening drukt. Wanneer je vertrekt, springen ze na enkele seconden weer in het koetswerk. “Als je de deurklink ziet, kun je het portier dus openen”, zou je dan denken.

Ware het niet dat een schrandere Jaguar-ingenieur allicht nieuwsgierige en grijpgrage vingers op een afstand wilde houden, en besloot om het alarm na enkele minuten automatisch te activeren. Ook al heb je zelf de auto helemaal niet op slot gedaan en zijn de klinken dus nog zichtbaar. Dat betekent dus dat je meermaals ongewild het loeiharde alarm laat afgaan terwijl je denkt dat het portier open is. En meteen alle aandacht naar je toetrekt.

En zo heeft elke DRIVR volgens ons wel irritante trekjes. Bij de mijne kun je de ruit aan bestuurderszijde bijvoorbeeld volledig openen met één vlotte druk op de knop. Maar als je de ruit weer volledig wil sluiten, heeft de Suzuki dan weer de heerlijk enerverende eigenschap om je de knop heel de tijd omhoog te laten houden.

vraag_swift_01

Je staat na enkele maanden of jaren eigenaarschap misschien niet meer stil bij die ergerlijke trekjes, maar ze zijn er vaak wel. Knopjes die niet helemaal doen wat je wil, instrumenten die onlogisch geplaatst zijn,… Je kunt het zo gek niet bedenken. En wij zijn dus ook razend benieuwd naar de onhebbelijkheden van jullie DRIVRs. Hoe klein ze ook mogen zijn.