Share a little biographical information to fill out your profile. This may be shown publicly.

 

We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

Oldtimers, een lust voor het oog. Tenminste, als ze perfect onderhouden zijn. Door de leeftijd van de auto zijn onderdelen niet meer of amper nog in de omloop. Bij Porsche willen ze hun auto’s ook na meer dan twintig jaar nog altijd even goed kunnen verzorgen. Ze gaan zelfs een stapje verder, door het oude in een modern jasje te stoppen. Bewijs daarvan zijn de producten van Porsche Classic.

2015_Porsche_Oldtimers

Meer dan 70% van alle Porsches die ooit gebouwd werden, rijdt vandaag nog altijd rond. En dat wil Zuffenhausen zo houden. Om Porschisten met een wagen die al meer dan tien jaar niet meer gebouwd wordt toch nog te verzekeren van hun onderhoud, doet Porsche Classic in de eerste plaats een beroep op hun warenhuis, waar meer dan 52.000 reserveonderdelen liggen die bovendien regelmatig worden aangevuld. Van de legendarische 356 en 911 tot de jongere Boxster 986: Porsche Classic stockeert ze allemaal. Bovendien dragen deze onderdelen met trots het “Made in Germany”-label en zijn ze aangepast aan de huidige standaarden op gebied van veiligheid, kwaliteit en technologie.

Laat dat laatste nu net iets zijn wat Porsche nu ook in hun Classic Sports Cars integreert met de remake van de klassieke radio, uitgerust met ingebouwde GPS, speciaal voor de 911’s die werden gebouwd van 1969 tot 1975. Via twee hoofdknoppen, zes discreet geïntegreerde knoppen en een 3,5 inch touchscreen is het invoeren van je volgende bestemming een fluitje van een cent. De stijl van de oude tijd wordt behouden en past bovendien in het DIN-1-slot dat verschillende decennia gebruikt werd. Klassiek van buiten, maar modern van binnen.

2015_Porsche_ClassicRadioGPS_02

Porsche Classic verwent de Porschisten met nog meer leuks. Een naafdop die rechtstreeks uit de jaren ’80 lijkt te komen en perfect op de Fuchs-velgen van toen past of speciaal ontwikkelde klassieke motorolie die de luchtgekoelde flat-four– en flat-six-motoren als een kat doet spinnen. Maar het meest interessante is misschien wel dat blikschade nu vervangen kan worden door op maat gemaakte dunne plaatmetalen panelen. Een tijdrovend en hoogstwaarschijnlijk duur proces, maar het loont ongetwijfeld de moeite. Daardoor werden de dunne plaatonderdelen van de legendarische 911 Carrera RS 2.7 – waarvan er slechts 1,580 werden gemaakt tussen 1972 en 1973 – terug realiteit, bovendien met een gewichtsreductie.