Share a little biographical information to fill out your profile. This may be shown publicly.

 

We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

Jezelf er doen uitspringen en laten zien wie je echt bent, dat doe je tegenwoordig niet enkel meer op Facebook of Instagram. Ook je auto moet een weerspiegeling van jezelf zijn. Daar lijkt personalisatie de norm te worden. Er zijn tig mogelijkheden om je auto te “versieren” met verschillende interieurdesigns, kleuren, stickerpatronen of zelfs volledige wrappings. Origineel is niet langer puur en onvervalst, origineel betekent nu creatief en opvallend.

Personalisatie_01

“Stel je wagen zelf samen.” Het is een zinnetje dat niet meer weg te denken is op de constructeurwebsites. Natuurlijk moet je zelf de kleur van de auto kiezen en het interieur bepalen waar jij dagelijks in wil zitten, maar de opties zijn erg uitgebreid geworden. Net gezien bij de nieuwe Fiat 500, de second skin: zes pakketten stickers die de auto van net onder de ramen tot op het dak bedekken. Aan motiefjes en kleuren is er geen gebrek meer.

2015_Fiat_500_01

Wie het wat extremer zoekt en de kleur van de auto graag eens verandert kan vandaag beroep doen op verwisselbare carrosseriepanelen. Die trend begon eigenlijk al in 1998 met de eerste Smart ForTwo, maar wordt nu ook overgenomen door Toyota met de Aygo en zelfs de Daihatsu Copen. In enkele klikken verschijnt er een nieuw kleurtje. Leuk voor een A-segmenter, maar waarschijnlijk minder evident op pakweg een Mercedes S-Klasse.

Wie niet verlegen zit om zijn budget pakt zijn wagen tegenwoordig in met een stevige wrapping. Ook hier zijn de mogelijkheden eindeloos. Van fluwelen wrappings tot camouflagemotieven, de Gumball-deelnemers geven hun supercars met plezier een nieuw jasje. De tijd dat je er nog uitsprong met een leuke DRIVR-bumpersticker lijkt volledig voorbij.

2011_AstonMartin_One77_Gumball

En dan om af te sluiten de in mijn ogen meest originele, creatieve, maar ook meest overbodige manier om je pimped out pussy wagon mee te personaliseren, weliswaar enkel voor Peugeot-DRIVR’s. In 2014 lanceerde het Franse merk namelijk een app waarmee je je claxon naar believen kan instellen. Misschien een leuk idee voor de jonge vaders om het gehuil dat hen ’s nachts wakker houdt te delen met je mede-weggebruikers.