DRIVR heeft vele charmes en troeven, maar voor de stervelingen van onze redactie is het niet altijd even makkelijk om kort op de bal te spelen wanneer het op autonieuws aankomt. Toch willen we onze trouwe lezers ook op dat vlak niet op hun honger laten zitten. Daarom brengen we voortaan weer wekelijks een round-up van het belangrijkste en relevantste nieuwkomers in de autowereld.
Infinti Q30
Hoewel het natuurlijk niet de bedoeling was van Infiniti, zijn afgelopen week al twee foto’s van de nieuwe Q30 gelekt. Met deze nieuwe hatchback wil het luxemerk van Nissan in het C-segment de concurrentie aangaan met de Audi A1, de Mercedes A-klasse, de Volvo V40 en de BMW 1. De Q30 staat op hetzelfde platform als de A-klasse, dankzij een samenwerkingsverband tussen moederbedrijf Nissan en Daimler. Op het autosalon van Frankfurt wordt de Q30 officieel voorgesteld. Ondertussen is ook al zeker dat er ook een afgeleide crossoverversie komt, de QX30.
Fiat 124 Spider Abarth
De MX-5 van Fiat, dat wordt de 124 Spider. En dat mag vrij letterlijk genomen worden, aangezien de roadster op dezelfde basis en productielijn van de MX-5 wordt gebouwd. De gewone 124 Spider moet een aangename tourer worden, terwijl de Abarth-versie zich richt op de sportieve DRIVR. Over de motorisatie is helaas nog niks gekend. Het wordt wachten tot de nieuwste Abarth-telg onder het doek uit komt op het autosalon van Genève in 2016.
Render via: EVO
Shelby Daytona Coupe 50th Anniversary
Het is 50 jaar geleden dat Shelby in het FIA Sports Car Championship Ferrari klopte en om dat te vieren worden er 50 van deze speciale Shelby Cobra’s gebouwd. De moderne Shelby’s zijn wel aangepast aan de huidige noden en veiligheidsvoorschriften. De Shelby krijgt een lederen interieur, moderne schijfremmen en een sterkere rolkooi. De verjaardagseditie is verkrijgbaar met een koolstofvezel body, vanaf 164.000 euro, of een aluminium body, vanaf 350.000 euro. En dan ontbreekt het aluminium V8-blok nog.
Ford EcoSport Facelift
Een lust voor het oog was de EcoSport vanaf het begin niet en er werd meteen over een facelift gesproken. Die is er nu. Hoewel het had gemogen, verandert er uiterlijk niet zoveel. De grootste verandering is dat het opvallende reservewiel achterop de koffer verdwijnt. Binnenin krijgt de EcoSport wel een nieuwe look, en krijgt hij hetzelfde dashboard als de Focus. Om het stuurgedrag te verbeteren, stuurde Ford de EcoSport naar Lommel en werden onder meer de schokdempers verfijnd. De vanafprijs is 17.150 euro.