Share a little biographical information to fill out your profile. This may be shown publicly.

 

We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

De auto overheerst nog altijd in ons straatbeeld, maar de motor wint aan terrein – ook al neemt hij natuurlijk veel minder plaats in. Zo werden er in februari van dit jaar 21,7 procent meer moto’s ingeschreven dan in februari van vorig jaar. We zijn er misschien wat blind voor als trouwe fan van de vierwieler, maar als je op het Autosalon van Brussel ook eens in paleis 3, 8 en 9 passeerde, merkte je meteen dat het gamma aan motorfietsen tegenwoordig enorm uitgebreid is. Of het de moeite dan toch loont om twee wielen in te leveren?

MotovsOto_02

Dat een auto meer comfort, veiligheid en vooral een droog dak biedt, daar moeten we niet aan twijfelen. Maar er zijn ook wat zaken die in het voordeel van de motorfiets pleiten. Hoewel er tegenwoordig auto’s gemaakt worden met 1.500 pk zal je er nooit de sensatie van de rauwe snelheid op een moto mee beleven. Voor de handige Harry’s onder ons is een motorfiets bovendien makkelijker om aan te sleutelen, door de bereikbaarheid en de zichtbaarheid van de onderdelen. Maar de finale reden die je misschien over de streep trekt om toch voor een moto te kiezen, is de prijs. Zo heb je al een Aprilia RSV4 RF, een racemonster in gelimiteerde oplage met pseudo MotoGP-technologie voor 20.984 euro. En dat is minder dan een Hyundai i20.

MotovsOto_05

Zouden jullie anno 2016 overwegen om een motor te kopen?