Share a little biographical information to fill out your profile. This may be shown publicly.

 

We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

De ‘Bubble Car’ is terug!

Zag de Isetta begin jaren ’50 nog het leven onder de vleugels van frigoproducent Iso, dan werd het concept iets later officieel geproduceerd door BMW, om tot op de dag van vandaag nog erg veel sympathie op te wekken. Een regelrechte hit vanwege z’n minimale voetafdruk en unieke design; elementen die ook z’n comeback karakteriseren. Dit keer als Elektrisch Voertuig.

De idee om de Isetta nieuw leven in te blazen is eigenlijk allesbehalve nieuw, maar het werd pas concreet toen het Zwitserse Micro Mobility Systems op Genève een prototype tevoorschijn toverde – dat de dag voordien nog met een vorkheftruck werd beschadigd (en gefixt).

Het concept gaat door het leven als Microlino en wordt niet geklasseerd als ‘auto’. Denk ook aan de Renault Twizy, die eigenlijk door het leven gaat als een L7e gemotoriseerde vierwieler. Dan wel een niet-auto met een topsnelheid van ongeveer 100 km/u en een rijbereik tussen de 100 en 120 km. Dat alles dankzij een 20 pk-sterk elektromotortje met zero uitstoot en Sub Zero uitstraling.

MMS vloog er meteen in en noteerde ter plaatse ook reservaties voor de eerste 500 Microlino’s. Het gevolg? Uitverkocht in nog geen twee weken en het ontstaan van een wachtrij. De eerste Microlino zou eind 2017 van de band rollen en kost je tussen de 8.000 en 12.000 euro. Opnieuw verrassend veel succes dus voor het kleintje.