China mag dan wel ver van ons bedje zijn, voor de Europese merken wordt het steeds een belangrijkere markt. Naast namaak moet er natuurlijk ook real stuff geleverd worden, en daarom is de Peking Motor Show er ondertussen ook eentje om in het oog te houden – al was het maar omdat de Chinezen altijd iets bijzonders krijgen. Daarom geven we je graag een overzicht mee van al het nieuws dat momenteel in de hoofdstad van de Republiek te blinken staat.
Porsche 718 Cayman
+ Meer power, minder CO2.
– Gedaan met de zescilinder.
? Waarom wordt het model er niet goedkoper op ?
Audi TT RS
+ Splinternieuwe vijfcilinder met 400 pk.
– Wederom louter met Quattro te hebben.
? Gaat de TT voor het eerst klanten van Porsche afsnoepen ?
Mazda CX-4
+ Mazda borduurt verder op de uitgepuurde Kodo-stijl.
– Voorlopig enkel voor de Chinese markt.
? Hoe zou de CX-4 bij Euro-NCAP presteren ?
Volkswagen T-Prime Concept GTE
+ De GTE-benzinehybride snelt in 6 seconden naar de 100.
– Nog wachten tot lente 2017 op productiemodel.
? Moet er überhaupt nog iets veranderen aan deze nieuwe Touareg ?
BAIC Arcfox 7
+ Een elektrische supercar die hogenaamd productieklaar is.
– Met 3,0 sec naar 100 toch nog trager dan de Tesla Model S P90D.
? Zitten we eigenlijk wel te wachten op een elektrische supercar ?
Infiniti QX Sport Inspiration
+ Voorbode van een volgend QX-model, mét gewaagd interieur.
– Een consequente naamgeving is niet aan Infiniti besteed.
? Blijft het productiemodel wederom trouw aan het concept ?
Jaguar XF-L
+ De nieuwe XF is steengoed, waarvan weldra akte.
– De verhoudingen zijn wat zoek op de L-versie.
? Waarom kopen de Chinezen niet gewoon een XJ ?
Brabus Smart ForTwo, ForTwo Cabriolet en ForFour
+ Automatische Twinamic zesbak reageert 40% sneller
– Nog duurder dan de al fors geprijsde standaardversies.
? Waarom biedt Brabus geen handbakoptie aan ?