Share a little biographical information to fill out your profile. This may be shown publicly.

 

We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

“A new sports car inspired from the world of Petrolicious, Jay Leno’s garage and Magnus Walker”. Met die veelbelovende woorden trok het Amerikaanse Jannarelly meteen onze aandacht. Hun lichte, met de hand gemaakte en circuitwaardige Design-1 lijkt dan ook een ideaal funtoy voor liefhebbers van het sportieve stalen ros die een knipoog naar het verleden wel weten te appreciëren.

Jannarelly_02

“A tribute to the 60’s for car lovers in search of style, self-costumization and performance.”

De looks nemen je mee naar de sixties, want de lijnen van de Shelby Cobra zijn meteen herkenbaar. Of is het een Ferrari Testa Rossa uit 1957? Want net zoals de mond van de Jannarelly lijkt open te vallen in vooraanzicht, zal dat bij het merendeel van ons allicht ook het geval zijn. Want eerlijk is eerlijk: de (wat knullig genaamde) Design-1 is een streling voor het oog.

Toegegeven: over geuren en kleuren valt altijd te discussiëren. Maar Jannarelly zorgt er wel voor dat je de wagen vooral eigen kan maken. Personalisatie is vandaag immers het favoriete codewoord van autoconstructeurs, opdat je zowel op het gebied van design als techniek de wagen naar believen kan finetunen. De racestrepen, de voorruit, de carbon diffuser en skirts, de zuil achter de bestuurder en zelfs een rondere kont – het valt allemaal aan en af te vinken op de optielijst.

jannery-gif

De prestaties zijn trouwens ook veelbelovend. Met zijn 710 kg is de Design-1 een waar lichtgewicht dat vervaardigd is uit glasvezel of koolstofvezel. Koppel dat aan een 3,5 l V6 van Nissan met manuele zesbak en vooral 304 pk en een koppel van 371 Nm en je zit in een luttele 4 seconden aan de 100 km/u. De just-out-of-bed-look na dat spurtje krijg je er gratis bij, want een voorruit schittert standaard door afwezigheid. Meteen de reden waarom de topsnelheid rond de 220 km/u ligt.

Jannarelly_06

Jannarelly_03Jannarelly_07

Op circuit komt de Jannarelly Design-1 allicht nog het meest tot zijn recht. De achterwielaandrijving, het sperdifferentieel en de centraal geplaatste motor zorgen ongetwijfeld voor de nodige fun terwijl je door de bochten glijdt. Zoeken naar grip doe je dan weer op een setje Toyo R888. Tenminste als je 75.000 euro op overschot hebt. Voor de 30 eerste kopers lanceert Jannarelly zijn Design-1 dan weer wel als Launching Edition met enkele leuke opties als een carbon aerokit, een windscherm, lederen zetels en verchroomde details.